МАНОЛ ПЕЙКОВ, БНР

Културата е много сериозно недофинансирана, но ако погледнем БВП на България според международни статистики творческите индустрии допринасят с около и над 4% за БВП. Това нещо беше стабилно дори в годините на криза. В същото време за култура се дава под половин процент от бюджета на държавата. Това е едно много дълбоко и много сериозно несъответствие.

Също така бизнесът и частните лица не са заинтересовани да подпомагат културата. На практика Законът за меценатството не функционира. Партньорства между държавата и фирмите, каквито са практика по целия свят, в България почти не се практикуват по ред причини, като основната сред тях е, че не са достатъчно добре законодателно уредени.

Най-фрапиращото нещо може би е, че за хазарт отиват над 3 милиарда лева годишно, което е една колосална сума, която почти изцяло отива в джобовете на нашите олигарси. Във всички цивилизовани държави една голяма част от тази сума отива за култура, за спорт, за образование.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Физическите характеристики на актьорите налагат определени промени. Шон Конъри е висок 190 см. Дъстин Хофман не е.“

Сидни Лъмет , американски режисьор, роден на 25 юни преди 98 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Путин и КГБ: Как Русия не стана "втора Америка"

В книгата си "Хората на Путин" Катрин Белтън се възползва от типичната за диктаторите свръхподозрителност, която ги кара рано или късно да се обърнат дори срещу най-приближените си

Роман за вкуса на петмеза от детството

 

"Петмез“ е метафора не само на детството, но и на човешкия живот

Детската игра – първите житейски роли

 

Така както детето, детството, е най-близо да несъзнаваното, така и психоаналитичният прочит на литературата за деца отговаря на иманентно присъщото несъзнавано в природата на тази литература.