Две юбилейни изложби, посветени на 140 години от рождението на Владимир Димитров - Майстора, се откриват на 19 май.

Едната носи името "Образът на майстора“ и се открива в галерия "Квадрат 500“, а втората изложба е "Майсторът и родното изкуство“, която може да бъде видяна в галерия "Двореца“. 

 

"По случай 140 години от рождението на Владимир Димитров - Майстора Националната художествена галерия реши да съчетае две събития, две изложби в едно, които се откриват на една и съща дата и продължават еднакво време – до края на август". Това обясни в интервю за предаването "12+3" по програма "Хоризонт" Иво Милев, куратор на изложбите и заместник-директор на Националната художествена галерия:

"Водеща е изложбата в "Квадрат 500“, наречена "Образа на майстора“. Това е изложба, която включва основно автопортрети на майстора . Едва ли има друг български автор, който да си е правил сам портрети толкова много, колкото Майстора".

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

"Компютрите сами по себе си са добри, но не и когато поглъщат човека."

Ингви Малмстийн, шведски музикант и композитор, роден на 30 юни преди 59 години  

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Путин и КГБ: Как Русия не стана "втора Америка"

В книгата си "Хората на Путин" Катрин Белтън се възползва от типичната за диктаторите свръхподозрителност, която ги кара рано или късно да се обърнат дори срещу най-приближените си

Роман за вкуса на петмеза от детството

 

"Петмез“ е метафора не само на детството, но и на човешкия живот

Детската игра – първите житейски роли

 

Така както детето, детството, е най-близо да несъзнаваното, така и психоаналитичният прочит на литературата за деца отговаря на иманентно присъщото несъзнавано в природата на тази литература.