„Пето измерение“ е темата на тазгодишното издание на АСТ Фестивал за свободен театър. От 2011 г. събитието е форум за независими театрални и танцови продукции. 

В последните пет години фестивалът акцентира върху нуждата от развитие и разпознаваемост на свободната професионална сцена в България и нейния облик в световен мащаб. Тазгодишното издание има за цел да обобщи постигнатото досега, като се фокусира върху продукцията от края на 2014 и 2015 г., а също и като представи това, което предстои в сферата на независимите изкуства. Интензивната програма на четирите дни на фестивала включва както представления, така и дневни артистични събития, образователна и музикална програма, както и Open space формат с чуждестранни гости и лектори. След успешното домакинство на Есенната среща на IETM в София точно преди година, петото издание на АСТ Фестивал запазва мисията си да представя, обединява и развива свободната изпълнителска сцена в страната. 

Жури в състав театралният изследовател Мира Тодорова, кураторът Владия Михайлова и драматургът Георги Тенев избра осем представления, които ще оформят основната програма на АСТ Фестивал за свободен театър между 19 и 22 ноември 2015 г. 

Фестивалът ще открие премиерата на „Математика на сърцето“ на Сдружение „По действителен случай“. „Дзен игра“ на хореографа Живко Желязков е другото премиерно заглавие.

Към „Петото измерение“ на АСТ Фестивал за свободен театър ще се присъединят още два съвсем нови спектакъла, които за пръв път ще се играят през месец октомври - „Да купиш история” с режисьор Борис Зафиров и представлението на Стефани Ханджийска “TheTimeStopper”. 

Представителната извадка за работата на независимата сцена през последната година е обобщена в четири спектакъла: Международният проект или „театралният наръчник за (разочаровани) принцеси на три езика“, режисиран от Гергана Димитрова -  „Пепеляшки ООД”, документалното представление с режисьор Неда Соколовска - „Установено при огледа”, „Филоктет“ по Хайнер Мюлер на Весела Василева и “Balkan Dance Reality Show”, създаден от четирима изпълнители от България, Хърватия и Германия (Ива Свещарова, Вили Прагер, Соня Преград и Розе Берман). 

Представленията ще се играят в ДНК – пространство за съвременен танц и пърформанс, Derida Dance Center, Център за култура и дебат „Червената къща“ и Гьоте институт – София. 

Основен организатор на фестивала е Асоциация за свободен театър (АСТ), която обединява над 60 организации и професионални артисти на свободна практика в сферата на изпълнителските изкуства. Сред целите на асоциацията са да подпомага, изследва и обогатява свободната театрална и танцова сцена в страната, да отстоява правото на по-добри условия за работа на принципа на свободната инициатива и проектното начало, да насърчава разнообразни артистични практики, да развива нови аудитории, да въвлича българската свободна сцена в процесите на европейското културно поле и да я представя активно в международен контекст. В логиката на тези идеи е и активното намерение от следващата година артистичната програма на АСТ Фестивал за свободен театър да съдържа сериозно международно участие.  

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Физическите характеристики на актьорите налагат определени промени. Шон Конъри е висок 190 см. Дъстин Хофман не е.“

Сидни Лъмет , американски режисьор, роден на 25 юни преди 98 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Путин и КГБ: Как Русия не стана "втора Америка"

В книгата си "Хората на Путин" Катрин Белтън се възползва от типичната за диктаторите свръхподозрителност, която ги кара рано или късно да се обърнат дори срещу най-приближените си

Роман за вкуса на петмеза от детството

 

"Петмез“ е метафора не само на детството, но и на човешкия живот

Детската игра – първите житейски роли

 

Така както детето, детството, е най-близо да несъзнаваното, така и психоаналитичният прочит на литературата за деца отговаря на иманентно присъщото несъзнавано в природата на тази литература.