SKIF

Разходка зад кулисите, в гримьорните и във VIP ложата сред костюми и портрети на звезди, а за финал – предпремиерно представление на операта „Атила” от Джузепе Верди. В Нощта на театрите екип на skif.bg беше в кухнята на Софийската опера и балет и аплодира прекрасните изпълнения на сцената и извън нея. 

Посланиците на операта – солистката в балета Боряна Петрова (която вече се утвърди в главните роли в балетите „Лешникотрошачката”, „Дон Кихот” и „Копелия” и блести с класическата си игра, шлифована в прочутата академия „Ваганова” в Санкт Петербург) и тенорът Даниел Острецов, цял ден правиха турове с желаещите да надникнат в гримьорни, репетиционни зали, гардероби, ложи. По тайните стълбички на лабиринта на сградата посетителите видяха фотоизложба, запечатала мигове от звездни постановки, оперни и балетни костюми на Гена Димитрова и прими от балета, както и демонстрация как се поставя театрален грим. Огледаха се в огледалата в балетните зали, видяха палците и пачките на балерините.

На финала беше музиката на Верди – както винаги искряща като шампанско, мелодична, жива и неостаряваща. Около 150 зрители чуха блестящото сопрано Баясгалан Дашням - откритие на незабравимата Гена Димитрова. Монголската оперна прима изпълни ролята на принцеса Одабела в „Атила” – една от ранните, но много характерни опери на италианския маестро. Тя е идеална за първи стъпки на деца в операта, но за жалост подрастващите в залата бяха точно двама на брой. 

Венцеслав Анастасов беше отличен Ецио, а тенорът Даниел Дамянов блесна като Форесто. Светозар Рангелов като Атила беше без грешка на сцената отпред, но заради особеното сценографско и режисьорско решение глъхнеше върху подиума в задната й част, където героят му беше поставен неведнъж. 

Публиката оцени по достойнство завладяващите партии (особено въздействаща бе съвместната на Одабела, Форесто и Ецио) и всеотдайното свирене на оркестъра под диригенството на Велизар Генчев. 

„Българският Бродуей” също привлече публика тази вечер, видя skif.bg. Млади и възрастни напълниха Театъра на народната армия, сцените на „Сълза и смях” и „Славянска беседа”. За жалост повечето театри не направиха големи отстъпки на билетите и така не дадоха шанс на пенсионери и хора с ниски доходи да се насладят на изкуството на Мелпомена. Училищата също не се възползваха от все пак обявените намаления да напълнят салоните. Учениците бяха големият отсъстващ от тази Нощ на театрите – нещо, за което ще съжаляваме някой ден. 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Вземайте страна! Винаги вземайте страна! Понякога ще грешите – ала човек, който отказва да взема страна, винаги ще греши!”

Робърт Хайнлайн, американски писател, роден на 7 юли преди 115 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Прочетете „Хората на Путин"! Няма да съжалявате

Николай Слатински: Ех, ако можех, щях да заръчам по един екземпляр от книгата за всички наши политически путинофили

Езикът като оръжие. Как заговаря обикновеният човек по време на диктатура

 

Българското издание на "Езикът на третия райх" е планирано "много преди изобщо да се заговори за война в Украйна", казва издателят Манол Пейков

Путин и КГБ: Как Русия не стана "втора Америка"

В книгата си "Хората на Путин" Катрин Белтън се възползва от типичната за диктаторите свръхподозрителност, която ги кара рано или късно да се обърнат дори срещу най-приближените си