Още две творби, номинирани за „Златна мечка“, ще имат своите първи срещи с българската публика през март тази година, съобищиха от Sofia International Film Festival. Това са новите филми на Кристиан Пецолд „Пожар“ с участието на магнетичната Паула Беер, и на ветерана на френското кино Филип Гарел „Под знака на Голямата мечка“.

Един от най-адмирираните филми в официалната селекция на Берлинале ’23 бе „Пожар“ на Кристиан Пецолд, който пресъздава бурните емоции между група познати, споделили ваканционна вила на брега на Балтийско море. Герои на тази история са Леон (Томас Шуберт), Феликс (Лангстън Уйбел), Дейвид (Ено Требс) и Надя (Паула Беер, която е звездата на Пецолд през последните години), а в сюжета могат да бъдат открити много чувства – доброта, обич, приятелство, както и различни нива на пасивна агресия, които бълбукат в своеобразния котел на човешките емоции. Всичко се случва на фона на горски пожар, а вниманието на зрителите е приковано от динамиката на отношенията между героите, които се оказват шокиращо интимни, но и потискащо познати.

„Пожар“ спечели „Сребърна мечка“ – голямата награда на журито в Берлин.

Френският режисьор Филип Гарел, един от представителите на прочутата „Нова вълна“, остава верен на своя авторски стил в работата по една класическа история, в която включва като актьори сина си Луи и дъщерите си Естер и Лина. Новият му филм разказва за отношенията между три поколения в едно семейство кукловоди (това е била професията на бащата на режисьора Морис Гарел, преди да стане актьор), които от години поддържат традицията със собствено шоу в Париж. Безспорно – изборът на средата е необичаен, но разказът е наситен с многобройни метафори, включително и заглавието, а режисьорът, работил по сценария заедно с Жан-Клод Кариер и съпругата си Каролин, засяга много теми, които са близки до сърцето му: животът на творческата личност, семейните отношения, любовта и приятелството, влиянието на времето върху всичко в човешкия живот...

„Под знака на Голямата мечка“ бе удостоен с приза „Сребърна мечка“ за режисура на Берлинале '23.

  • ПЪТЕПИС

    "Утре не съществува. Има само днес" - Карибите отвътре

    • Доминиканците са благи и добронамерени хора;
    • Майката тук е на почит, от бащите никой не се интересува, защото майката на децата е сигурна, а бащата никога не е;
    • В Доминикана вечерно време се кара само на дълги светлини. 

„Целувала съм се с Орландо Блум, била съм до Джони Деп и Джефри Ръш. Беше удивително!”

Кийра Найтли, британска актриса, родена на 26 март преди 40 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Убийство на булевард „Стамболийски“ или роман учебник по съвременно обществознание

Тази книга има и поколенчески, носталгичен привкус. Тя звучи преди всичко с гласа на героя, който е най-близо до възрастта на автора – чрез спомените, езика, начина на мислене (познаваме го ясно и от предишната му повест „Старецът трябва да умре“)...

Когато залогът е по-голям от живота…

Сюжетът на „Залог“ е поднесен увлекателно и непосредствено, но в него има излишна орнаменталност – дразнят протяжните сцени в чифлика на Паница, с неизбежните хора , песни и гърмежи, напомнящи стилистиката на Миклош Янчо, разкриването и овладяването на заговора напомня нощно театрално шоу...

Един философ разговаря с вечността: Октавиан Палер на български

Сборникът с есета „21 въображаеми писма до 21 велики мъже“ е своеобразна игра с философията и живота на творците, в която игра всичко се променя...