Американската филмова академия е прекратила договора си от 1982 г. с чикагската фирма „R. S. Owens”, която досега изработваше статуетките на наградата „Оскар”. Отсега нататък те ще бъдат отливани от нюйоркската „Polich Tallix Fine Art Foundry”. 

Новият производител предлага да се върне към дизайна на оригиналната статуетка от 1929 г., която е връчена за първи път на третата церемония. Първият, който я получава, е Емил Дженингс в категорията „Най-добър актьор“ за филмите „The Last Command” и „The Way of All Flesh”. 

Планира се „Polich Tallix Fine Art Foundry” да произведе статуетките за предстоящата на 28 февруари церемония. С това решение академията обяснява желанието си да върне Холивуд в своя „златен век”.

Дизайнът на статуетката е дело на Седрик Гибънс, член на академията. Позира му Емилио Фернандес – актьор и сценарист. Отлята е от Джордж Стенли.

 

„Трябва да си дадем сметка, че оставяме нещо след себе си. И това е споменът за нас в децата ни."

Кевин Костнър, американски актьор и режисьор, роден на 18 януари преди 70 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Съседната стая“ - за правото на избор, приятелството и нещата от живота

 

Филмът е елегантно и изтънчено есе за смисъла на живота и за избора на смъртта...

Вслушвания в уроците на мъдростта и времето

В самия край на 2024 г. българската литературно-философска публика беше зарадвана от книгата „Вслушвания“ на Митко Новков, съдържаща дванадесет негови есета...

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...