"Сляпата Вайша" беше един от първите ми разкази, после влезе в "И други истории". После Тео Ушев видя филм в него и го направи прекрасно. И Сляпата Вайша тръгна по света... Сега е сред 10-те филма, които ще се борят за номинациите за Оскар. Новината излезе вчера, по същото време, когато след церемонията за наградата Ян Михалски, се шегувах, че след 7 изгубени финала в литературни конкурси с Физиката се чувствам като Ди Каприо. Такива иронии си прави живота. Разбира се, тук съм само от страната на онази история, но се чувствам щастлив заради Вайша и Теодор Ушев. Зад филма стоят Канадския филмов фонд и френската Арте, не е български, сиреч няма място и за драма:)"

С тези думи писателят Георги Господинов се похвали, че анимационният филм на режисьора Теодор Ушев е сред 10-те, оппаднали в късия списък за "Оскар" за анимация. Финалистите ще бъдат обявени на 24 януари.

Вижте останалите номинирани тук

„Когато обичаш литературата, книгите и големите поети, дори най-циничните, има нещо, което те тегли нагоре.“

Жана Моро, френска актриса, родена на 23 януари преди 97 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Съседната стая“ - за правото на избор, приятелството и нещата от живота

 

Филмът е елегантно и изтънчено есе за смисъла на живота и за избора на смъртта...

Вслушвания в уроците на мъдростта и времето

В самия край на 2024 г. българската литературно-философска публика беше зарадвана от книгата „Вслушвания“ на Митко Новков, съдържаща дванадесет негови есета...

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...