"Сляпата Вайша" беше един от първите ми разкази, после влезе в "И други истории". После Тео Ушев видя филм в него и го направи прекрасно. И Сляпата Вайша тръгна по света... Сега е сред 10-те филма, които ще се борят за номинациите за Оскар. Новината излезе вчера, по същото време, когато след церемонията за наградата Ян Михалски, се шегувах, че след 7 изгубени финала в литературни конкурси с Физиката се чувствам като Ди Каприо. Такива иронии си прави живота. Разбира се, тук съм само от страната на онази история, но се чувствам щастлив заради Вайша и Теодор Ушев. Зад филма стоят Канадския филмов фонд и френската Арте, не е български, сиреч няма място и за драма:)"

С тези думи писателят Георги Господинов се похвали, че анимационният филм на режисьора Теодор Ушев е сред 10-те, оппаднали в късия списък за "Оскар" за анимация. Финалистите ще бъдат обявени на 24 януари.

Вижте останалите номинирани тук

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

"Когато искаш да намериш жест, когато търсиш как да играеш на сцената, трябва само едно - да се вслушаш в музиката. Композиторът вече се е погрижил за това."

Мария Калас, оперна дива, родена на 2 декември преди 100 години

Анкета

Ще подарите ли книга за Коледа?

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Наполеон“ - филм за възхода и падението на един амбициозен лидер

 

Ридли Скот здравата се е потрудил върху своя епос и заслужава похвала, която ще му е необходима в неговото по-нататъшно творческо развитие

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.