Известният американски кинорежисьор Джеймс Камерън разкритикува остро награда „Оскар“. Той обвини журито, че дава предпочитание само на творби, които обслужват само масовата култура, съобщи collider.com.

„Обикновено Академията изразява тази позиция: „Наш дълг като аристократи е да говорим на тълпата, това което вижда“. Тя не награждава филмите, които хората наистина харесват“, казва Камерън.

Той обвини и Академията, че не насърчава и се отнася скептично към филмите със специални ефекти.

Кинематографистът отбелязва, че неговият „Титаник“, получил 11 статуетки „Оскар“, е изключение от правилото.

Камерън е автор на двата най-касови филма в историята на киното – „Титаник“ и „Аватар“. Други известни негови филми са „Терминатор“, „Терминатор 2“, „Истински лъжи“ и др. Известен почитател е на морската археология, често използва снимки под вода във филмите си.

 

  • БЕЗСМЪРТИЕ

    Девизът „Свобода или смърт“ навърши 250 години

    Фразата е използвана за първи път в църква, когато адвокатът и законодател Патрик Хенри държи пламенна реч, за да убеди колонистите от Вирджиния да се подготвят за война срещу потисническата Великобритания

„Опитвам се да не гледам напред или назад, опитвам се да продължа нагоре”.

Шарлот Бронте, английска писателка, родена на 21 април преди 209 години 

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„И аз слязох“ - завещанието на Владимир Зарев

 

Писателят стриктно се придържа към евангелския текст, самият той се стреми да бъде стегнат, лапидарен, обран, ефективен, бяга от многословието...

Възродени звездни мигове от оперното изкуство

 

„Запленени от сцената“ от Огнян Стамболиев – книга от портрети на оперни творци

Дневникът на Борис Делчев – разрез на соцепохата

 С какво обаче записките на литературния критик са чак толкова опасни? Двадесет години след първата публикация, когато страстите са стихнали, а и почти никой от действащите лица вече не е сред живите, те вече се четат по друг начин.