Световната премиера на филма, посветен на автора на детската класика за Мечо Пух Алън А. Милн ще се състои на 10 ноември тази година. Създателите на „Сбогом, Кристофър Робин“ пуснаха в YouTube първия трейлър. Лентата е режисирана от англичанина Саймън Къртис.

Филмът е разказ за отношенията между Милн и сина му Кристофър Робин, чиито играчки вдъхновяват писателя да създаде двата си романа за говорещото плюшено мече. Събитията в биографичния филм се развива на фона на Първата световно война.

В главните роли са Донал Глийсън, Марго Роби и Кели Макдоналд.

Първата книга – „Мечо Пух“, е публикувана през 1926 г. и постига невероятен успех както в Европа, така и в САЩ. Продажбите й надскачат всички рекорди в рамките на две години след първото издание. Приема се еднакво добре от деца и възрастни, преведена е на повече от 25 езика и е сред най-четените книги в света. През 1928 г. излиза й „Къщичката в къта на Пух“.

По творбите на Милн са снимани няколко анимационни филма, често съпроводени със скандали заради авторските права.

„Трябва да си дадем сметка, че оставяме нещо след себе си. И това е споменът за нас в децата ни."

Кевин Костнър, американски актьор и режисьор, роден на 18 януари преди 70 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Съседната стая“ - за правото на избор, приятелството и нещата от живота

 

Филмът е елегантно и изтънчено есе за смисъла на живота и за избора на смъртта...

Вслушвания в уроците на мъдростта и времето

В самия край на 2024 г. българската литературно-философска публика беше зарадвана от книгата „Вслушвания“ на Митко Новков, съдържаща дванадесет негови есета...

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...