Режимът на Ердоган вкара в ареста и режисьора на два филма, възхваляващи турския президент, съобщи "Хюриет". Али Авджъ е заподозрян за връзки с организацията ФЕТО на ислямския проповедник Фетхуллах Гюлен. 

Авджъ е автор и продуцент на лентата „Вождът“, чиято премиера е била през февруари. Тя е широко рекламирана, но на прожекциите са водени под строй партийни членове на управляващата партия. 

Новият му филм „Пробуждане“ е за т.нар. опит за преврат миналото лято. Трейлърът му предизвика възмущение сред публиката, тъй като показва как в главата на Ердоган е опрян пистолет, а семейството му е избито в дома им - сцени, нямащи нищо общо с действителността. 

Авджъ е роден през 1981 г., завършил е медицина, а отскоро снима филми, автор е на общо 6. 

Положението на режисьора се утежнява, тъй като в дома му е открит обявен за издирване мъж, ползвал мобилно приложение, в което се смята, че поддържат връзка последователите на Гюлен. 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Понеже всяко правителство, което управлява без съгласието на управляваните, по дефиниция представлява робство.“

Джонатан Суифт, ирландски писател, роден на 30 ноември преди 356 години

Анкета

Остава ли ви време да четете книги?

Да, както винаги - 80%
Все по-малко - 20%
Не чета изобщо - 0%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.

Такива, каквито бяхме

 

50 години от премиерата на "Каквито бяхме". Творбата на Полак е сред вечните класики на Холивуд, която може да се гледа винаги и с удоволствие