Южнокорейската лента "Паразит" получи наградата за най-добър филм и най-добра режисура на Бонг Джун Хо на Академията за кино изкуство и науки. Това е истински триумф, защото никога досега чуждестранен филм не е печелил в "Оскар" в тази категория.

Брад Пит - един от най-обичаните съвременни актьори, спечели за пръв път "Оскар" за актьорската си работа. Хоакин Финикс също получи първия си "Оскар".

Ето и основните победители:

Най-добър филм - "Паразит";

Най-добър актьор - Хоакин Финикс ("Жокера");

Най-добра актриса - Рене Зелуегър ("Джуди");

Най-добър режисьор - Бонг Джун Хо ("Паразит");

Най-добрър актьор в поддържаща роля - Брад Пит ("Имало едно време в Холивуд");

Най-добра актриса в поддържаща роля - Лора Дърн ("Брачна история");

Най-добър оригинален сценарий - "Паразит";

Най-добър адаптиран сценарий - "Джоджо Заека";

Най-добър анимационен филм - "Играта на играчките 4";

Най-добър документален филм - "Американска фабрика";

Най-добър международен филм - "Паразит";

Най-добра песен за филм - Елтън Джон и Бърни Топин за (I'm Gonna) Love Me Again от "Рокетмен".

„Трябва да си дадем сметка, че оставяме нещо след себе си. И това е споменът за нас в децата ни."

Кевин Костнър, американски актьор и режисьор, роден на 18 януари преди 70 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Съседната стая“ - за правото на избор, приятелството и нещата от живота

 

Филмът е елегантно и изтънчено есе за смисъла на живота и за избора на смъртта...

Вслушвания в уроците на мъдростта и времето

В самия край на 2024 г. българската литературно-философска публика беше зарадвана от книгата „Вслушвания“ на Митко Новков, съдържаща дванадесет негови есета...

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...