Directors UK - професионалната асоциация на филмовите и тв режисьори, отправи препоръка любовните сцените да се избягват, заради Covid-19, съобщи "Сега", цитирайки английският "Гардиън". Кинаджиите бяха посъветвани да търсят вдъхновение в класически романтични истории като "Казабланка", където между Хъмфри Богарт и Ингрид Бергман почти липсва физически контакт. За сметка на това сцени като тези в "Първичен инстинкт", "9 1/2 седмици" или "Последно танго в Париж" (макар че там не всичките са лице в лице) представлявали повишен риск в новата епидемична обстановка, тъй като напълно игнорират социалната дистанция. 

Препоръките включват показване на други елементи, провокиращи въображението на зрителя да си представи непоказаната гореща сцена - например събличане/обличане в кадър, движения под завивка, затварянето на врата на спалнята и др.

Directors UK дава идея за използване на някогашния "Кодекс Хейс", създаден от Холивуд през 30-те години и позволяващ само косвеното изобразяване на еротични действия на екрана. Този път той няма да влезе в употреба поради целомъдрие и грижи да не се развращава публиката, а за да се намали опасността от инфекция между актьорите. 

Режисьорът Бил Андерсън ("Доктор Ху"), който е част от екипа, работил върху препоръките от юни насам, обаче признава, че сериали като I May Destroy You и Normal People, които съдържат множество секс епизоди, едва ли ще могат да последват новите правила. 

Той посъветва директорите да търсят различен поглед към интимността, а също и да се замислят дали наистина конкретната секс сцена е необходима за наратива. "Интимността не е биология", подчерта той, "а взаимно уязвимост и доверие между човешки същества. Ако заснемеш секс сцена, в която липсва интимност, всъщност си заснел по-лош вариант на порнография". 

Режисьорката на нашумелия сериал по "Нетфликс" "Короната" Джесика Хобс също препоръча на колегите си да мислят нестандартно. 

В продукциите, където сексуалните сцени са неотменна част от филмовия разказ, се препоръчват използване на дигитални изображения, употреба на технологията motion capture, син екран или анимация за композиране на изображението, а също и ангажиране на актьори, които са двойка и в живота, за да отпадне нуждата от спазване на социална дистанция помежду им. 

 

  • ДЕБЮТ

    „Вяра на баба Вера“ – книга за всяка баба и внучка

    Симпатичната история е разказана от Вяра Георгиева, която дебютира в жанра. Своя дебют като илюстратор на детска книга прави и художничката Габриела Петкова, която печели първия по рода си конкурс, организиран от издателството.

  • СЛЕДИТЕ ОСТАВАТ

    „Оръжията и човекът“, Анна Каменова и… фактите

    „Който бе чел и който не бе чел пиесата измежду тези синковци, разпространяваше заблудата, че Шоу написал тази пиеса само защото мразел българите… Но никой от тях не бе прочел предговора и не бе забелязал, че Шоу говори с топло чувство за „храбра малка България“, която без да насърчава милитаризма, може да бъде героична.“

„Този, който убива човек, убива разумно същество, което е по подобие на Бог, но този, който унищожава добра книга, убива самия разум.“

Джон Милтън, английски поет и публицист, роден на 9 декември преди 416 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.