Звездата на германското кино Тил Швайгер (52) се вбеси във „Фейсбук” на острите мнения, изказвани срещу бежанците. „Щерн” цитира актьора, който работи и като продуцент, режисьор и сценарист, да ругае събеседниците си.

„Драйфа ми се от вас! Наистина! Разкарайте се от стената ми, лишени от съчувствие гадове! Става ми лошо от вас!”, избухва Швайгер.

Поводът е предходна негова молба към жителите на Хамбург да се включат в дарителска акция на вестник "Hamburger Abendblatts". Изданието моли да се даряват дрехи и вещи от първа необходимост за бежанците, настанени в града.

Швайгер публикува съобщението на стената си във „Фейсбук” и приканва всички да се включат. Така си навлича остра критика от противниците на това Германия да приема бежанци. За минути се струпват над 1000 коментара, голяма част от които са негативни по повод на дарителската акция.

„Физическите характеристики на актьорите налагат определени промени. Шон Конъри е висок 190 см. Дъстин Хофман не е.“

Сидни Лъмет , американски режисьор, роден на 25 юни преди 100 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...

„Back to Black“ – новият биографичен филм за Ейми Уайнхаус

 

Биографичните филми работят тогава, когато разглеждат малка и слабо позната част от живота на героя и фокусират вниманието си върху нея

Метерлинк на XXI век

 

Не на последно място, говорейки за Саманта Швеблин и конкретно за сборника „Седем празни къщи“, няма как да подминем и факта, че той е постпандемичен, което засилва темата за самотата, за счупените връзки, за личните лудости…