ВЕЛИСЛАВ МИНЕКОВ, МИНИСТЕРСТВО НА КУЛТУРАТА

Уважаеми колеги,

За пореден път, от въвеждането на извънредното положение на 13 март 2020 г. и последвалата епидемична обстановка, която продължава и в този момент, сме изправени пред нов скок на заболяемостта от COVID-19.

Културният сектор е един от най- потърпевшите в тази пандемия. Аз и екипът ми полагаме всички усилия да защитим правото на труд на творците в сферата на изкуството.

За да успеем заедно, е редно всички да положим общи усилия и да не се лишаваме от основното - контакта и преживяването с публиката. Надявам се всички колеги да осъзнават колко е важно ваксинирането и че това е единствената алтернатива за борба с коварната болест.

Интелектуалците и хората на изкуството винаги са били флагман на прогреса. Нека да запазим себе си и вярната си публика здрави, за да можем в тези динамични времена да съхраним достъпа до духовното и възвишеното!

Благодаря Ви и бъдете здрави!

Министър на културата

Проф. Велислав Минеков

„Мнозина са наричани актьори, но малцина са актьори.”

Фей Дънауей, американска актриса, родена на 14 януари преди 84 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…