НИКОЛАЙ СЛАТИНСКИ, фейсбук

Единствената реална опозиция на разпасалия се самодържец отново ще са, уви, майките с черни забрадки, когато започнат да връщат синовете им в пломбирани метални ковчези под циничното название "Груз 200".

Помня в Харков по времето на неограничения ограничен контингент в Афганистан как се повтаряше една и съща картина в отсрещния военен блок:

Спираше нещо като камионетка.  Веднага се разнасяха неистови писъци. След минута от входа излиташе млада жена, сестра или съпруга с разтърсващи вопли. Войници сваляха това, което бе всъщност ковчегът. След малко буквално допълзяваше възрастна жена с разпуснати коси и връзваща предварително подготвената черна забрадка - майката. Тя обгръщаше това, което бе всъщност ковчега и промълвяваше само едно - Искам да го видя! Искам да се убедя, че е той. 

Напразно...

Ние стояхме, мълчахме и гледахме.

Докато един чекист не ни казваше - Разойдитесь, чего уставились, у людей горе.

А мой приятел му отговаряше - У всех нас горе, у страны нашей горе!

...

Горе (рус.) - скръб, печал, беда, нещастие

  • SOS

    През очилата на Владо Пенев

     Фашизмът стигна до театъра и тръгна да бие актьорите. Вече можем ли да го видим? Или ни трябват очилата на Владо Пенев, за да ни се проясни? 

"Когато искаш да намериш жест, когато търсиш как да играеш на сцената, трябва само едно - да се вслушаш в музиката. Композиторът вече се е погрижил за това."

Мария Калас, оперна дива, родена на 2 декември преди 101 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.

Патриот: автобиографията на Алексей Навални

"Още преди да прочета "Патриот" смътно знаех отнякъде, че фамилията Навални е украинска (укр. Навальний), но не си бях направил труда да проверя това и да се информирам в кое поколение е връзката с Украйна" -  Владимир Сабоурин