Две трети от служителите на столичния Музикалния театър са се подписали в подкрепа на постигнатите резултати на театъра през последните седем години по време на управлението на директора на Държавния музикален и балетен център Марияна Арсенова. Близо 200 човека от колектива искат да бъде отменен проведения на 3 ноември тази година конкурс за директор на ДМБЦ- София, заради юридически нередности при подготовката и провеждането му. 

Според резултатите от този конкурс досегашният директор на Музикалния театър - Държавен музикален и балетен център- София - е класиран на трето място и дори под чертата. Подписалите се служителите от театъра издигат доводи в подкрепа на Марияна Арсенова, сред които положителните финансови резултати и пълните салони на театъра. Ето част от аргументите - от отрицателен финансов резултат в размер на 551 000 лева за театъра и опасност от закриване на културния институт през 2015 година при предишния директор - по време на управлението на Марияна Арсенова само за 2019 година театърът е постигнал положителен годишен преходен остатък в размер над 3 милиона лева.

Това извежда театърът в челната тройка на най-успешните национални културни институти. По време на управлението на Марияна Арсенова заплатите на служителите са увеличени 114 процента, а с последното увеличение то е вече 170 процента. Новият съвременен прочит на класически оперетни заглавия и поставянето на големи световни мюзикъли, сред които „Фантомът на операта“, „Цигулар на покрива“, „Булевардът на залеза” са напълнили салоните на Музикалния театър и са привлекли нова и млада публика. Издигнат е престижа на театъра и на международната сцена чрез организирането и провеждането, вече две поредни години, на международния Софийски фестивал на музикалния театър. Многобройните награди и отличия от Министерство на културата, Столична община, Съюза на българските музикални и танцови дейци, получени по време на седемгодишното управление на Марияна Арсенова, затвърждават престижа и мястото на Музикалния театър сред водещите културни институти в страната.

  • ПЪТЕПИС

    "Утре не съществува. Има само днес" - Карибите отвътре

    • Доминиканците са благи и добронамерени хора;
    • Майката тук е на почит, от бащите никой не се интересува, защото майката на децата е сигурна, а бащата никога не е;
    • В Доминикана вечерно време се кара само на дълги светлини. 

„Балканите никога не са били щастливо място. Ако сте родени тук, трябва да сте готови през целия си живот да се срещате с лоши моменти. Но Бог ни е подредил така, че да не можем да избираме мястото, където сме родени и ще трябва да се мъчим.“

Горан Брегович, музикант и композитор от Босна и Херцеговина, роден на 22 март преди 75 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Убийство на булевард „Стамболийски“ или роман учебник по съвременно обществознание

Тази книга има и поколенчески, носталгичен привкус. Тя звучи преди всичко с гласа на героя, който е най-близо до възрастта на автора – чрез спомените, езика, начина на мислене (познаваме го ясно и от предишната му повест „Старецът трябва да умре“)...

Когато залогът е по-голям от живота…

Сюжетът на „Залог“ е поднесен увлекателно и непосредствено, но в него има излишна орнаменталност – дразнят протяжните сцени в чифлика на Паница, с неизбежните хора , песни и гърмежи, напомнящи стилистиката на Миклош Янчо, разкриването и овладяването на заговора напомня нощно театрално шоу...

Един философ разговаря с вечността: Октавиан Палер на български

Сборникът с есета „21 въображаеми писма до 21 велики мъже“ е своеобразна игра с философията и живота на творците, в която игра всичко се променя...