МАРИЯНА АРСЕНОВА, директор на ДМБЦ – София

Уважаема публика,

Скъпи приятели на оперетното изкуство,  

Уважаеми колеги!

В един труден момент за българската култура, в момент на изпитания за нашето изкуство, се обръщам към вас :

– Нека не забравяме позитивното послание на нашия жанр.

– Нека всичките ни усилия бъдат за градивното и прогресивното в нашия театър.

– И преди всичко – апелирам – да не се обръща внимание на „алтернативни” източници на информация за театъра, тъй като те не са достоверни. Със своите тенденциозно манипулирани данни те единствено уронват престижа на Музикалния театър и помрачават все още плахите и крехки стъпки на напредък, които с много усилия отбелязваме.

Във връзка с това публикувам официалната информация, относно изнесените в интернет пространството манипулирани факти и данни.

№ ПОКАЗАТЕЛИ ІІ ПОЛУГОДИЕ 2014 г. ІІ ПОЛУГОДИЕ 2015 г.

1. Брой представления           60                   76

2. Брой зрители/билети   24 163          22 469

3. Приходи от билети        203 166 лв.  210  778 лв.

4. Средна цена за един продаден билет 8,41 лв. 9,38 лв.

В броя билети за второто полугодие на 2014 г. са включени 3533 броя билети с нулева цена. В данните за 2015 г. такива няма.

В данните, изнесени от „алтернативните” източници на информация, неправилно се използва за база общата сума на приходите за 2014 г., която е 607 605 лв. В тази сума са включени освен приходите от продадени билети, така също и приходи от продадени програми , наеми по договори, приходи от използване на сценични пространства, спонсорства и други източници на доходи.

Изнесените данни в представената по-горе таблица са извлечени от счетоводните документи на ДМБЦ. От тях ясно се вижда че приходите през второто полугодие на 2015 г. са със 7 612 лв. повече от същия период на 2014 г. Увеличили са се и зрителите с купен билет, а така също и средната цена на един продаден билет е по-висока.

 

  • IN MEMORIAM

    Европеецът Пламен Асенов

     Негова е поредицата „Великите европейци“, излязла в книги, излъчвана по радио „Пловдив“ и публикувана на сайта на „Свободна Европа"

     
  • ПОЗИЦИЯ

    ВУЛКАНизациии

     Коментар на Митко Новков по повод скандала с наградата за роман на годината, която се връчва от фонд "13 века България"

     
  • НЕЗАБРАВИМАТА

    Невена Коканова, която европеизира българското кино

    Тя се наложи на екрана не само с грациозната си красота, но и с щедрия си талант, с който изгради първоначално образите на млади девойки с чисти чувства и естествено поведение 

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Приближаване до Кръстю Лафазанов

    Той не става зъболекар, въпреки че е приет първоначално стоматология, но прави ярки, запомнящи се и незабравими роли в стойностни тв спектакли.

„Половината от нещастията на света произлизат от недостига на мъжество да кажеш и да чуеш истината спокойно и в дух на любов.“

Хариет Бичър Стоу, родена на 14 юни преди 213 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...

„Back to Black“ – новият биографичен филм за Ейми Уайнхаус

 

Биографичните филми работят тогава, когато разглеждат малка и слабо позната част от живота на героя и фокусират вниманието си върху нея

Метерлинк на XXI век

 

Не на последно място, говорейки за Саманта Швеблин и конкретно за сборника „Седем празни къщи“, няма как да подминем и факта, че той е постпандемичен, което засилва темата за самотата, за счупените връзки, за личните лудости…