МАРИЯНА АРСЕНОВА, директор на ДМБЦ – София

Уважаема публика,

Скъпи приятели на оперетното изкуство,  

Уважаеми колеги!

В един труден момент за българската култура, в момент на изпитания за нашето изкуство, се обръщам към вас :

– Нека не забравяме позитивното послание на нашия жанр.

– Нека всичките ни усилия бъдат за градивното и прогресивното в нашия театър.

– И преди всичко – апелирам – да не се обръща внимание на „алтернативни” източници на информация за театъра, тъй като те не са достоверни. Със своите тенденциозно манипулирани данни те единствено уронват престижа на Музикалния театър и помрачават все още плахите и крехки стъпки на напредък, които с много усилия отбелязваме.

Във връзка с това публикувам официалната информация, относно изнесените в интернет пространството манипулирани факти и данни.

№ ПОКАЗАТЕЛИ ІІ ПОЛУГОДИЕ 2014 г. ІІ ПОЛУГОДИЕ 2015 г.

1. Брой представления           60                   76

2. Брой зрители/билети   24 163          22 469

3. Приходи от билети        203 166 лв.  210  778 лв.

4. Средна цена за един продаден билет 8,41 лв. 9,38 лв.

В броя билети за второто полугодие на 2014 г. са включени 3533 броя билети с нулева цена. В данните за 2015 г. такива няма.

В данните, изнесени от „алтернативните” източници на информация, неправилно се използва за база общата сума на приходите за 2014 г., която е 607 605 лв. В тази сума са включени освен приходите от продадени билети, така също и приходи от продадени програми , наеми по договори, приходи от използване на сценични пространства, спонсорства и други източници на доходи.

Изнесените данни в представената по-горе таблица са извлечени от счетоводните документи на ДМБЦ. От тях ясно се вижда че приходите през второто полугодие на 2015 г. са със 7 612 лв. повече от същия период на 2014 г. Увеличили са се и зрителите с купен билет, а така също и средната цена на един продаден билет е по-висока.

 

  • ЗВЕЗДЕН ПРАХ

    Джордж Клуни, който не се страхува да остарява

    Той два пъти е избиран за най-сексапилен мъж на планетата. Лицето му е по реклами и билборди в целия свят. Едновременно с това е един от най-успешните актьори в историята и активист, който не се страхува да говори за редица проблеми.

     
  • ПАМЕТ

    Жерар Филип: Мисля, че съм горделив

    Интервю с френския актьор от 1959 г., малко преди да се разболее и да напусне този свят

     
  • НЕЗАБРАВИМАТА

    Невена Коканова, която европеизира българското кино

    Тя се наложи на екрана не само с грациозната си красота, но и с щедрия си талант, с който изгради първоначално образите на млади девойки с чисти чувства и естествено поведение 

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Музиката принадлежи на всички. Само звукозаписните компании все още вярват, че те са собствениците й.“

Джон Ленън, английски музикант, роден на 9 октомври преди 84 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Аз съм виновен“

 

Книгата на Михаил Зигар „Война и наказание“ е анализ на отношенията между Русия и Украйна през последните три века и през последните три десетилетия.

Акустика за изгубената родина

 

В „Изгнание и музика“ Етиен Барилие отговаря на въпроса, как изгнанието въздейства върху творчеството на композиторите, преминали през това изпитание.

Между два свята: една българска тийнейджърка в Мюнхен

 

Какво е да растеш в Германия като дете на български мигранти? Да живееш в непрестижен квартал, но да учиш в елитна гимназия в центъра на Мюнхен? Живот между два свята: темата в дебютния роман на немски на Анна Димитрова.