„Целта на цялата инсталация е да накара всеки човек да се замисли за лицемерието и фалша във всекидневието. Смятам, че в момента всичко е фалшиво – ядем фалшива храна, политиците са ни фалшиви, правителството, президентът… единственото истинско е тази виртуална реалност. Чрез подобни акции може да променим съзнанието на хората и те да започнат да действат, защото всичко зависи от нас. Едно преживяване, което е за мига – аз не искам да остава в музей, не искам да се продава, искам просто хората да дойдат и за три седмици да изживеят нещо. И ако е възможно да им предам моето послание и да им повлияе, моята цел е да ги развълнувам”, заяви пред журналисти номинираният за "Оскар" Теодор Ушев. 

Живеещият в Канада български режисьор представи своята първа изложба - инсталация в България. Тя е озаглавена "Като в тъмно огледало" и е достъпна от 20 февруари до 11 март в Софийска градска художествена галерия.

Цялата инсталация е конструирана като един християнски храм. За платна Ушев използва термични одеяла, които са предназначени за кризисни ситуации, уточнява vesti.bg.

„Като в тъмно огледало“ е създадена специално за България. Теодор Ушев е реализирал поредица подобни изложби в други страни по света - Англия, Канада, Холандия, Словения, Япония, САЩ, Франция и други страни.

„Жените владеят света. Няма нужда да спорим, защото те знаят какво правят. Питай Наполеон. Питай Адам. Питай Ричърд Бъртън или Ричи Самбора. Много мъже са рухнали.”

Джон Бон Джоуви, американски музикант, роден на 2 март преди 62 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Дюн“ - една впечатляваща суперпродукция

 

Вторият филм е съвършен в техническо и визуално отношение.

Опера без... текст?!

 

 

И все пак германската композиторка от румънски произход Адриана Хьолцки вече направи този абсурден авангардистки опит

Между документалното и въображението

 

„Мери. Раждането на Франкенщайн“ – фокус на текста е вглеждането в творческия процес, довел до създаването на най-популярния роман на Мери Шели