ТАТЯНА КРИСТИ, "ФЕЙСБУК"

Такааа, моята Алма Матер ще прави студентска телевизия и кани студенти на кастинг „за да станат известни.” Изгледах със зяпнала уста дебилния клип, промотиращ кастинга. И ще ви кажа следното: той по нищо не се различава от реклама за кастинг за всяко едно друго дебилно телевизионно шоу в бг от типа фермата, биг брадър и не знам какви си още олигофренски формати.

Тъпото е, че Бахар Рахал или който там стои зад това начинание, не са си напрегнали малко мозъка, да измислят нещо по-вдъхновяващо и оригинално. Не дай си боже, обществено значимо – от типа – „вие можете да промените медийната среда, вие може да станете известни като защитавате свободата на словото, вие може да станете пазителите на четвъртата власт, вие може да сте свежият въздух на българската телевизия”... ей такива едни неща, които човек, който не иска да се излага, би ги родил при минимален напън. Рекламата би могла да наблегне, че търси креативност, талант, информираност и социална заангажираност, защото нали все пак телевизията на университета не би трябвало да има посланията на някакво долнопробно реалити, нали?

Но, не! Къде тези мисловни и естетически напъни у българските телевизионери! Важното е да се акцентира, че на водещия трябва да му се носи кафе със сметана, докато той оглежда задните части на „телевизионерката", която вече „е станала известна с тази си дейност на каферазносвачка".

Божеее, колко долнопробно и примитивно е това! колко далеч е от цивилизования свят...Как не разбират колко са смешни тези хора... И ако някой ми каже, че тази реклама е някакъв опит за хумор, ще му кажа да се гръмне в главата или да си измери коефициента на интелигентност, който очевдино е под точката на замръзване. Но така е то на територията – важното е да сме известни и няма никакво значение с какво!

  • IN MEMORIAM

    Европеецът Пламен Асенов

     Негова е поредицата „Великите европейци“, излязла в книги, излъчвана по радио „Пловдив“ и публикувана на сайта на „Свободна Европа"

     
  • ПОЗИЦИЯ

    ВУЛКАНизациии

     Коментар на Митко Новков по повод скандала с наградата за роман на годината, която се връчва от фонд "13 века България"

     
  • НЕЗАБРАВИМАТА

    Невена Коканова, която европеизира българското кино

    Тя се наложи на екрана не само с грациозната си красота, но и с щедрия си талант, с който изгради първоначално образите на млади девойки с чисти чувства и естествено поведение 

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Приближаване до Кръстю Лафазанов

    Той не става зъболекар, въпреки че е приет първоначално стоматология, но прави ярки, запомнящи се и незабравими роли в стойностни тв спектакли.

„На 20 години, когато още нищо не знаех за живота, Кафка ми вдъхна желание да пиша, показа ми, че няма нужда да знам имената на нещата и механизмите на света, за да излея чувствата си върху хартия.“

Иън Макюън, английски писател, роден на 21 юни преди 76 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...

„Back to Black“ – новият биографичен филм за Ейми Уайнхаус

 

Биографичните филми работят тогава, когато разглеждат малка и слабо позната част от живота на героя и фокусират вниманието си върху нея

Метерлинк на XXI век

 

Не на последно място, говорейки за Саманта Швеблин и конкретно за сборника „Седем празни къщи“, няма как да подминем и факта, че той е постпандемичен, което засилва темата за самотата, за счупените връзки, за личните лудости…