ВЕЛИСЛАВ МИНЕКОВ, "ФЕЙСБУК"

Посяха омраза към интелекта и разума. Пожелаха съпричастност от неграмотния и нещастния. Цървул в малкия мозък, попаднал случайно в държавната власт, пожелани спасители от нещастието на неудачниците. Уродливото нещастие пожела отмъщение и предпочете простия, декларирал своята естествена простотия. Популизмът винаги се превръща в национална трагедия - Дуче, Шикългрубер, Сталин, Мао, Пол Пот, Кадафи, Садам.

Странното е, че ни подариха свобода, която превърнахме в нежна диктатура, безнаказано съпричастна към случайното ни попадение в Европейския съюз, пострадал от популизма и жертвите в несъстоятелни войни. Псевдопатриотизмът отново е явление, европейско дори.

Корупцията не е явление. Това е значимост и достойнство за малоумния. Те имат право, това е тяхното право, народът ги е избрал. Те имат правото да бъдат достойни господари, дарени с любов и надежда. Поредните освободители превърнали се в окупатори. Свикнали сме…

Дарихме случайната си свобода в ръцете на наследената милиционерска диктатура. Пожарникар, не гасил и огън, управлява държава. Правото е в ръцете на „деректор“ непознаващ конституцията. Корупцията е наказателното право на корумпираните. Паметниците на културата са в ръцете на лишените от култура и дарените с титлата „Главен Мултак“. Икономика и финанси, зависими от субект-сътрапезник на милиардер собственик на стар „Опел“, същият живеещ без наем при кръстник напомнящ за Марио Пузо, хотел в Тиролските Алпи добит с „чук и длето“. За Барселона– „Ало Ваньооооо“ мълчание, мис „Гащи“ /Бикини/ в бельото на падишаха. Бабобутец-милионер, собственик на телевизия, езвроазийски кретен в управляващата коалиция, „Оскар“ вместо „Аскеер“ за евтиния алкохолен туризъм, здрав накъдрен врат и корем олицетворяващ световните ни успехи в спорта, полицаи с вид на мутри и главен прокурор избран от същите. Доносник в тъжното ни минало, загърнат предизборно с знамето на окупатори, дарява с клетва за вярност продавачите на самолети. Избиратели измерват морала на крадците в квадратни метри, откраднатите ядрени, газови и шосейни милиарди нямат значение.

КТБ, „здравословният“ външен дълг, Белене и всички газово-петролни потоци ще бъдат платени от доверчивото и мълчаливо население. Нещастието, дори и в ръцете на случайно-достойни люде, ще бъде излекувано след четвърт век.

Обещаващите утрешно щастие са измамници. Щастието бе пропуснато.

Забравете врачките. Надеждите са в лечителите. Пострадахме от срамна болест. Лечението е неизбежно. 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ЮБИЛЕЙ

    Авторът! Авторът!

    Скорсезе все още олицетворява значимото авторско кино в неговата американска интерпретация, съчетаваща актуална проблематика и зрелищно професионално майсторство.

  • ВОЙНАТА

    Кирил Кадийски преведе "Червона калина"

    Маршируват наште доброволци, всеки в кръв облян,

    ще избавят брата украинец, от врага окован.

    А ние нашите братя украински ще освободим,

    а ние славната Украйна - хей-брей! - ще разведрим...

„Винаги казвай истината, мисли преди да говориш, а след това си записвай.”

Луис Карол, английски писател, роден на 27 януари преди 191 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Поетът Кирил Кадийски - блъф и метафори

 

Поетическият език в творбите му често достига, а и преминава оттатък напрегнатата граница на допустимото или по-скоро на приетото по „канона”, за художествено

Двете тела на императрицата: „Корсаж“ 

 

Образът на Сиси е неравен: тя живее с травмите си вече десетилетия – смъртта на дъщеря й се появява само под формата на обвинение от страна на императора

Филмът "Ботев": номерът не мина

 

Обществото се почувства засегнато, заваляха критики. Но хубавото на филма „Ботев“ е реакцията срещу него. Тя показва, че българската аудитория вече ясно различава пропагандата от изкуството в подходите към историята