ЛЮБОМИР МИНЧЕВ, plovdiv24.bg

Докато Пловдив очакваше с години нещо да се случи с разкопките до Понеделник пазара – показването им в пълния си блясък, изненадата е огромна. Най-после имало развръзка – "Роза импекс“  иска да строи хотел върху тях. Днес ще има обществено обсъждане на проекта, за да ни покажат, че нищо страшно няма да се случи. Сигурно ще ни покажат как археологията остава, сгушена под хотела. Ще има и хотел, ще има и археология – какво повече искате?

Задава се архитектурна порнография. Представете си хотел върху археологията до Пощата, върху Форума. Нещо подобно ни готвят, представено като невиждана иновация.

А дали общината ще стане съучастник в задаващия се позор за Пловдив?

Нейни представители вече се направиха на изненадани – не сме виждали проект, не знаем какво се готви. А като го видят? Съгласието им ще ги изправи пред съда на пловдивчани, това е сигурно.

Нещо трябва да се случи на този терен, за да не загине археологията, крайно време е. Но хотел да я пази? Голям позор!

 

„Висшето образование не е показател за ума, скъпите подаръци не са признак за любов, обещанията и думите не винаги са истински. Вашият опит, внимание и поведение към хората – това е наистина ценно.“

Орландо Блум, английски актьор, роден на 13 януари преди 48 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…