НИКОЛАЙ МИЛЧЕВ, "Фейсбук"

На 2 септември 2020 година в центъра на София думата е МНОГО:

Много енергия, много болка, много гняв, много надежда. И много хора, и много полиция. И много сблъсъци, и много газ. Много газ.

На 2 септември 2020 триъгълникът на властта в София става Бермудски триъгълник и в него изчезват завинаги илюзии, обещания, лъжи, маски, пагони, партии и човечета, нарекли себе си политици.

На 2 септември 2020 година сградата на бившия Партиен дом е глуха. Много са дебели стените й и главата й е много дебела. Затова в нея се премести Народното събрание – то също е глухо.

На 2 септември 2020 в центъра на София има знамена, младост, плакати с ирония и плакати с небе. Много плакати с ирония и с небе. И хора – много хора и много полиция. И кръв.

Не съм Нострадамус, нито Алена, за да знам какво ще се случи (не че Алена някога е знаела), но все пак – каквото имаше да стане – става. Народът тръгна и прави крачки. И над площада един висок глас се чува:

– Направете още една крачка! Още една крачка! И сега още една!

А в метрото на Сердика ескалаторът за изкачване не работи и хората се редят на опашка и пълзят по стълбите нагоре пеша.

Едно момче обаче – с раница, каска, трикольор и лопата, се затичва по ескалатора, който слиза надолу и за секунди е горе при изхода. И тръгна към площада с каска, трикольор и лопата.

Излезе това момче на изхода, като тичаше по стълби, слизащи надолу.

Това се случва. И още хиляди неща.

 

„Жените владеят света. Няма нужда да спорим, защото те знаят какво правят. Питай Наполеон. Питай Адам. Питай Ричърд Бъртън или Ричи Самбора. Много мъже са рухнали.”

Джон Бон Джоуви, американски музикант, роден на 2 март преди 62 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Дюн“ - една впечатляваща суперпродукция

 

Вторият филм е съвършен в техническо и визуално отношение.

Опера без... текст?!

 

 

И все пак германската композиторка от румънски произход Адриана Хьолцки вече направи този абсурден авангардистки опит

Между документалното и въображението

 

„Мери. Раждането на Франкенщайн“ – фокус на текста е вглеждането в творческия процес, довел до създаването на най-популярния роман на Мери Шели