НИКОЛАЙ СЛАТИНСКИ, "Фейсбук"

Някога, по време на соца, обичаше властта да казва – положението в страната неотклонно се подобрява, само на отделни места има някои проблеми и затруднения.

Преди три (цифром и словом 3) дни, министърът на здравеопазването заяви, че здравната система в цялата страна не изпитва затруднения поради корона-вируса, има достатъчно свободни места в болниците, а в интензивните отделения са заети някакъв нищожен процент от леглата.

Аз писах тук, че или този министър не познава ситуацията в страната, или заблуждава обществото с пропагандно-политически цели. И се допълних – не ме е страх от министъра на здравеопазването, а от представата на министъра за системата на здравеопазване.

И ето, не изминаха и три дни, а министърът макар да продължава да говори колко ненатоварена и подготвена е системата на здравеопазване в национален мащаб, през стиснати зъби признава, че вече на отделни места има някои проблеми и затруднения.

След три дни той сигурно ще каже, че на повечето места има такива проблеми и затруднения, а след още три ще си признае, вероятно, че системата за здравеопазване в национален мащаб изпитва много сериозни затруднения поради ескалацията на вируса.

Странно поведение на един министър!

Той по-далеч от носа си и от три дни не вижда ли? И като говори неистини или вярва в измислена реалност, на кого помага? Пред очите ни във все повече градове лавинообразно нараства недостигът на места в болниците, интензивните отделения са в кризисно състояние поради нарастващото напрежение от вируса, намаляват лекарите, недостигат медицинските сестри, липсват необходимият санитарен минимум от санитари. Само за последните два дни 56 нови медициски работници са заразени с вируса и са излезли извън строя, а 163 нови заразени са постъпили в болниците…

Аз ненапразно пиша тук от месец, че властта така се оплете в своите манипулации на данните за вируса, в дезинформация, даже откровени лъжи, че тя самата вече не знае какво е реалното положение на нещата с вируса у нас. А тези, които го знаят, се страхуват да й го кажат, защото тя е доста отмъстителна и по въпроса за плурализма не позволява да има повече от едно мнение - нейното. И по-скоро - Неговото. На Човека първо лице, единствено число в държавата…

  • ДЕБЮТ

    „Вяра на баба Вера“ – книга за всяка баба и внучка

    Симпатичната история е разказана от Вяра Георгиева, която дебютира в жанра. Своя дебют като илюстратор на детска книга прави и художничката Габриела Петкова, която печели първия по рода си конкурс, организиран от издателството.

  • СЛЕДИТЕ ОСТАВАТ

    „Оръжията и човекът“, Анна Каменова и… фактите

    „Който бе чел и който не бе чел пиесата измежду тези синковци, разпространяваше заблудата, че Шоу написал тази пиеса само защото мразел българите… Но никой от тях не бе прочел предговора и не бе забелязал, че Шоу говори с топло чувство за „храбра малка България“, която без да насърчава милитаризма, може да бъде героична.“

„Този, който убива човек, убива разумно същество, което е по подобие на Бог, но този, който унищожава добра книга, убива самия разум.“

Джон Милтън, английски поет и публицист, роден на 9 декември преди 416 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.