Около 350 души са подписали до този момент петицията за спасяване на оперните певци на България. Тя беше подета от тенора Петър Костов след смъртта на световноизвестния оперен певец Камен Чанев, която потресе културните среди у нас и в чужбина. 

„Тази петиция е върхът на айсберга, на лични съобщения получавам много голяма подкрепа... При нас кипеше безпределен творчески ентусиазъм, докато трябваше да останем в базовия лагер. Трябваше да провеждаме по-консервативна политика“, сподели Костов в предаването „Нещо повече“ на БНР. 

Той подчерта риска, на който са подложени всички, заети в оперното изкуство, от заразяване с коронавируса. 

 В петицията се казва: 

„В България, за разлика от почти цяла Европа, оперните театри останаха активни и отворени. Освен това спектаклите се провеждаха цялостно – с пълни хор, оркестър и солисти, които няма как да използват лични предпазни средства по време на представленията, а да кажем честно и на по мащабните репетиции. Всичко това доведе до множество случаи на инфекция от коронавирус, най-вече сред певческия състав и при духовите инструменти в оркестъра. Тъй като е известно, че с пеенето и свиренето на духов инструмент се поема значително количество въздух, евентуалната концентрация на вируса, който биха поели този тип изпълнители, е в пъти над останалите артисти. Има множество изследвания, едно от които на британското Министерство на здравеопазването, които еднозначно посочват, че при интензивно пеене се отделят 20 пъти повече аерозолни капчици, отколкото при нормално говорене. Освен това вирусът, отделен при пеене, остава в пъти по-дълго вирулентен в обща среда на репетиции и спектакли”. 

 

Коментари  

0 #1 Миленкова 02-12-2020 21:11
Подкрепям петицията.
Моето мнение е, че Ръководстеото на Старозаорската опера има вина за смърта на Камен Чанев
Цитиране
  • ПАМЕТ

    Ана Ангелова - ненадмината българска Кармен

     25 години без оперната певица.

    "Наистина, внушителен бе актьорският диапазон на тази рядко надарена певица и актриса."

     
  • ДНЕВНИЦИ

    Радичков - от другата страна на луната

     Из "Дневници"-те на Марин Георгиев

     
  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ЮБИЛЕЙ

    Авторът! Авторът!

    Скорсезе все още олицетворява значимото авторско кино в неговата американска интерпретация, съчетаваща актуална проблематика и зрелищно професионално майсторство.

„Културата е замислена не като игра и не от игра, а в игра.“

Йохан Хьойзинха, холандски филолог и историк, роден на 7 декември преди 150 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

За механизмите на контрол в седмото изкуство

Книгата на Деян Статулов „(Не)възможната свобода. Идеологическа цензура в българското игрално кино (1948–1989)“ е добър повод да разкажем на младите за филмите, които въпреки монопола на партийната повеля успяват да покажат, че комунистическият идеал е фалшив герой

Мерилин Монро ще надживее „Блондинка“

 

Филмът ни представя сцена след сцена на изнасилвания, обиди, манипулации, измами, унижения и физическа агресия срещу главната героиня

Абсурдна комедия, сатира, драма - за „Амстердам“ и Дейвид О. Ръсел

 

Ще има зрители, които ще го изгледат с каменни лица, след което напористо ще критикуват и злорадстват, други ще се забавляват и ще се кикотят, а малка част просто ще остане изненадана и развълнувана