„Героите в моите филми се опитват да живеят честно и да изживеят колкото се може повече от живота, който им е даден. Вярвам, че трябва да живееш честно и да развиваш способностите си. Хората, които го правят, са истинските герои.”

„За мен правенето на филми съчетава всичко. Това е причината през целия си живот да правя филми. В киното рисуването, литературата, театърът и музиката се съчетават. Но филмът си е филм.”

„Нищо не казва повече за един творец от неговата работа.”

„С добър сценарий добрият режисьор може да създаде шедьовър. Със същия сценарий посредственият режисьор може да направи задоволителен филм. Но с лош сценарий дори добрият режисьор не може да направи добър филм. За истинска кинематографска експресия камерата и микрофонът трябва да са способни да минат през огън и вода – това прави истинския филм. Сценарият трябва да дава мощта на филма.”

„За да напишеш сценарий, трябва първо да изучиш великите световни романи и пиеси. Трябва да откриеш защо са велики. Откъде идва емоцията, която чувстваш, когато ги четеш? Какъв е градусът на страстта на автора? Трябва да изгледаш и великите филми, след това трябва да прочетеш великите сценарии, ако искаш да станеш кинорежисьор, трябва да станеш майстор в писането на сценарии.”

„Предполагам, че всичките ми филми имат обща тема – търсят отговор на въпроса защо хората не могат да бъдат по-щастливи заедно.”

„Япония не разбира много добре, че едно от големите й културни постижения е киното.”

„Мъжът е гений, когато мечтае.”

„В луд свят само лудите са нормални.”

„Не мога да си позволя да мразя никого. Нямам време за това.”

„Във всичките ми филми има 3 или може би 4 минути истинско кино.”

„Днешните хора са забравили, че са част от природата, и я унищожават, а от нея зависи животът ни.”

„Няма по-важни за човешките същества от чистия въздух и чистата вода.”

АКИРА КУРОСАВА – японски режисьор, продуцент, сценарист и монтажист, роден на 23 март 1910 г. Той е най-известният японски кинематографист и един от най-влиятелните режисьори в света на киното. През 1950 г. снима „Рашомон”, който му носи наградите „Златен лъв” и „Оскар”. Следващите му филми – „Да се живее”, „Седемте самураи” и „Телохранител”, утвърждават световната му слава и го превръщат в един от най-влиятелните кинотворци за новото поколение американски кинематографисти. През 1989 г. получава „Оскар” за цялостен принос. Последния му период се характеризира с интензивна помощ от американски режисьори като Стивън Спилбърг, Джордж Лукас и Франсис Форд Копола, които признават неговото влияние. 

Умира на 6 септември 1998 г.

 

  • БЕЗСМЪРТИЕ

    Девизът „Свобода или смърт“ навърши 250 години

    Фразата е използвана за първи път в църква, когато адвокатът и законодател Патрик Хенри държи пламенна реч, за да убеди колонистите от Вирджиния да се подготвят за война срещу потисническата Великобритания

„Опитвам се да не гледам напред или назад, опитвам се да продължа нагоре”.

Шарлот Бронте, английска писателка, родена на 21 април преди 209 години 

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„И аз слязох“ - завещанието на Владимир Зарев

 

Писателят стриктно се придържа към евангелския текст, самият той се стреми да бъде стегнат, лапидарен, обран, ефективен, бяга от многословието...

Възродени звездни мигове от оперното изкуство

 

„Запленени от сцената“ от Огнян Стамболиев – книга от портрети на оперни творци

Дневникът на Борис Делчев – разрез на соцепохата

 С какво обаче записките на литературния критик са чак толкова опасни? Двадесет години след първата публикация, когато страстите са стихнали, а и почти никой от действащите лица вече не е сред живите, те вече се четат по друг начин.