„Не всеки, който може да пише стихове, е поет.”

„Няма гений без щипка лудост.”

„Остави целувката на чашата и аз няма да търся виното.”

„Истинското щастие не се състои в това да имаш много приятели, а те да си струват и да правиш правилния избор.”

„Езикът представя най-добре един човек – говори, за да те видя!”

 „Паметта, от всички сили на ума, е най-деликатна и чуплива.”

 „Добрите хора са звездите и планетите на епохите, в които и живеят, и оцветяват нашите времена.”

„Той ще загуби по-скоро последния си приятел, отколкото последната си шега.”

„Да говориш и да говориш добре са две различни неща. Глупакът може да говори, но казва нещо само мъдрият.”

„Похвалите, подобно на златото и диамантите, имат цена само тогава, когато те са редки.”

„Амбицията прави робите по-верни от нуждата.”

„Любовта без уважение е мимолетна и непостоянна, уважението без любов - хладно и немощно.”

„Няма по-голям ад от това да бъдеш затворник на страха.”

„Бъбривост е болест на възрастта.”

„Честта е добра брошка, която човек трябва да носи на шапката си по всяко време.”

„Излишната смелост е също порок, както и излишният страх.”

„Този, който се учи единствено от себе си, има глупак за учител.”

„Късметът пази глупаците.”

„Пази ме от тиранина, но най-вече от ласкателя.”

„Страхът да се постъпи позорно е мъжество.”

БЕНДЖАМИН „БЕН” ДЖОНСЪН - английски поет, литературен критик, драматург и актьор, роден на 11 юни 1572 г. Има сериозен принос за развитието на английската поезия и комедия. Съществуват много легенди за съперничеството му с Шекспир. Английската критика го поставя непосредствено след Ейвънския бард заради влияно, което оказва върху драматургията. Известни негови пиеси са „Every Man in His Humour”, „Volpone, or The Foxe”, „The Alchemist” и „Bartholomew Fayre: A Comedy”. 

Умира на 6 август 1637 г.

 

  • IN MEMORIAM

    Европеецът Пламен Асенов

     Негова е поредицата „Великите европейци“, излязла в книги, излъчвана по радио „Пловдив“ и публикувана на сайта на „Свободна Европа"

     
  • ПОЗИЦИЯ

    ВУЛКАНизациии

     Коментар на Митко Новков по повод скандала с наградата за роман на годината, която се връчва от фонд "13 века България"

     
  • НЕЗАБРАВИМАТА

    Невена Коканова, която европеизира българското кино

    Тя се наложи на екрана не само с грациозната си красота, но и с щедрия си талант, с който изгради първоначално образите на млади девойки с чисти чувства и естествено поведение 

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Приближаване до Кръстю Лафазанов

    Той не става зъболекар, въпреки че е приет първоначално стоматология, но прави ярки, запомнящи се и незабравими роли в стойностни тв спектакли.

„На 20 години, когато още нищо не знаех за живота, Кафка ми вдъхна желание да пиша, показа ми, че няма нужда да знам имената на нещата и механизмите на света, за да излея чувствата си върху хартия.“

Иън Макюън, английски писател, роден на 21 юни преди 76 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...

„Back to Black“ – новият биографичен филм за Ейми Уайнхаус

 

Биографичните филми работят тогава, когато разглеждат малка и слабо позната част от живота на героя и фокусират вниманието си върху нея

Метерлинк на XXI век

 

Не на последно място, говорейки за Саманта Швеблин и конкретно за сборника „Седем празни къщи“, няма как да подминем и факта, че той е постпандемичен, което засилва темата за самотата, за счупените връзки, за личните лудости…