„За да се твори, е необходима някаква динамична сила, а има ли по-могъща от любовта?”

„Нима благодарение на една единствена любов не разбираме същността на живота?”

„Композиторите и нотите са прикрепени един към друг – това е всичко.”

„Аз изобретявам музика.”

„В  моя живот на композитор аз се учех главно от собствените си грешки, а не от източници на мъдрост и знания.”

„Моята музика я разбират най-добре децата и животните.” 

„Истинският композитор през цялото време мисли за работата си. Той невинаги си дава сметка за това, но го разбира по-късно, когато внезапно научава, че трябва да продължи.”

„Както апетитът идва с яденето, така и работата носи вдъхновение, дори когато то не се е забелязвало в началото й.”

„Колкото повече ограничаваш себе си, толкова повече се разкрепостяваш. Деспотизмът на ограниченията само помага да се достигне точността на изпълнението.”

„Неизмеримо повече предпочитам женското общество пред мъжкото.”

„Добрият композитор не подражава – той краде.”

ИГОР СТРАВИНСКИ – руски композитор, роден на 17 юни 1882 г. Оставя дълбока следа в музиката през ХХ век, той е създателят на неокласицизма в музиката. През по-голямата част от живота си живее в чужбина – първо в Париж, после в Швейцария, а накрая в САЩ. Негов близък приятел е Сергей Дягилев – основателят на една от най-прочутите руски балетни трупи в света. За него той пише балетите „Жар птица”, „Петрушка” и „Пролетно тайнство”.  Работил е в Холивуд, преподавал е в Харвард. Умира на 6 април 1971 г. в Ню Йорк, но е погребан във Венеция до Дягилев. 

 

  • ДЕБЮТ

    „Вяра на баба Вера“ – книга за всяка баба и внучка

    Симпатичната история е разказана от Вяра Георгиева, която дебютира в жанра. Своя дебют като илюстратор на детска книга прави и художничката Габриела Петкова, която печели първия по рода си конкурс, организиран от издателството.

  • СЛЕДИТЕ ОСТАВАТ

    „Оръжията и човекът“, Анна Каменова и… фактите

    „Който бе чел и който не бе чел пиесата измежду тези синковци, разпространяваше заблудата, че Шоу написал тази пиеса само защото мразел българите… Но никой от тях не бе прочел предговора и не бе забелязал, че Шоу говори с топло чувство за „храбра малка България“, която без да насърчава милитаризма, може да бъде героична.“

„Този, който убива човек, убива разумно същество, което е по подобие на Бог, но този, който унищожава добра книга, убива самия разум.“

Джон Милтън, английски поет и публицист, роден на 9 декември преди 416 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.