„Пиша, за да забавлявам детето в мен, но желанието ми е историите ми да развличат по същия начин и другите деца.“

„Нямам нищо против да умра. Ще го направя с радост, но сега трябва първо да изчистя къщата.“

„Въображението е задължително. И за щастие все още има хора, които го притежават. Тези, които сега са деца, един ден ще поемат бизнеса в свои ръце. Те ще решават проблемите на мира и войната и това в какво общество ще живеят — дали ще е подвластно на насилието, или ще е мирно.“

„Трябва да живееш така, че да се примириш със смъртта.“

„Никога не съм била влюбена в общоприетия смисъл на думата. Любовта към децата винаги е означавала повече за мен, отколкото любовта към мъжете.“

„В неделя бях много самотна и отегчена. Да се съхраня ми помогнаха само книгите.“

„Децата мечтаят за свобода, за самостоятелност, затова как да не зависят от родителите си. Ако ние не забравим това през годините, тогава и ние, и нашите деца ще живеем по-лесно. На мен ми провървя – нищо не забравих. Разбира се, историята за Пипи стана любима…“

„За всички хора, каквито и да са те и колкото силно да са обичани, любовта никога не е достатъчна. Добрата книга трябва да запълни тази празнина.“

„На много жени не им е дадено да изпитат истинска любов към мъжа, но в това няма никаква трагедия – такива жени обичат безкрайно своите деца, внуци и своите книги, така че раждайте и пишете.“

„В книгите ми няма никакви послания.“

„Самата аз намирах Пипи за обезпокоителна. Спомням си, че дори завърших писмото си до издателя с думите: „Надявам се, че няма да уведомите социалните служби.“

„Книгите ми са преведени на над 50 езика, но нека да отбележа, че не всички книги са преведени на всичките 50 езика.“

„Ако съм успяла да озаря дори едно-единствено тъжно детство, значи съм напълно удовлетворена.“

„Живеем, за да правим добро на хората.“

„Главното в човека е чувството за мярка.“

„Когато сърцето е горещо и бие силно, не може да замръзне.“

„Никой не обича предателите дори когато използва услугите им.“

АСТРИД ЛИНДГРЕН -  шведска писателка, родена на 14 ноември 1907 година. Част от книгите й са преведени на близо 70 езика (от арабски до зулу) и са издадени в повече от 100 страни. Първата история за най-популярната й героиня - Пипи, е публикувана в Швеция през 1945 г. (в България през 1968 г.). Със своите независими, енергични и неконвенционални герои като Емил, Пипи и Карлсон, Линдгрен разбива клишетата в детската литература. За шведите тя е национална героиня. Построява един от най-големите детски медицински центрове в Северна Европа, който днес носи името ѝ. През 1988 г. води кампания за хуманно отношение към домашните животни и е приет Закон за защита на домашните животни. Умира на 28 януари 2002 г.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Актьорите се вземат прекалено насериозно. Самюел Бекет е важен, Джеймс Джойс е важен. Те оставиха нещо след себе си. Но дори Лоурънс Оливие е тотално неважен. Да играеш роля е много просто, но актьорите се опитват да го изкарат изкуство.“

Ричард Харис, ирландски актьор, роден на 1 октомври преди 92 години

Анкета

Остава ли ви време да четете книги?

Да, както винаги - 80%
Все по-малко - 20%
Не чета изобщо - 0%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Камъчета под езика" - рядка и дълбока книга

 

Написаното от Марин Георгиев е амалгама от автобиография, история, литература и конюнктура, строги и точни наблюдения на писатели и поети, на характерите и поведението им, както и превъплъщенията им и преди, и сега

Прометей, герой и жертва

 

Без съмнение „Опенхаймер“ ще бъде един от най-добрите филми в историята на киното. Невероятна операторска работа, изключителна актьорска игра и впечатляващи саундтраци.

Не губете време...

Нагоре по стълбата, която води надолу

 

 „Астероид Сити“ на Уес Андерсън  - ЗАЩО?