„Бъди цял във всяко нещо. Влагай всичко каквото си…“

„Искай малко: ще имаш всичко. 

Искай нищо - свободен ще си.“ 

„Не тежи да обичаш, пиеш или се усмихваш…“ 

„Да има несправедливост е както да има смърт.“

„Отминавам и оставам, като всемира.“

„Колко трудно е да бъдеш ти самият и единствено да виждаш видимото.“

„Споменът е предателство към природата…“

„Достатъчно е да съществуваш, за да си всецялостен…“

„Природата е части без те да имат цяло…“

"Спохождат ме такива мисли, че ако успеех да ги осъществя и да им вдъхна живот, щяха да придадат нова светлина на звездите, нова красота на света и да внесат повече обич в сърцата на хората."

„Нещата нямат значение: имат съществуване. Нещата са единственият скрит смисъл на нещата.” 

„Всичко е с нас, а ние сме всичко, но каква полза от това, щом всичко е нищо?”

„Винаги съм смятал, че доблестта е да постигнеш недостижимото, да живееш където не си, да бъдеш по-жив след смъртта, отколкото приживе, накратко, да осъществиш нещо трудно, абсурдно, да преодолееш като пречка самата реалност на света.”

„Литературата е най-приятният начин да игнорираш живота.“

„Всички ние имаме два живота. Един, който мечтаем. И друг, който ни води до гроба.“

ФЕРНАНДУ ПЕСОА – португалски поет и есеист, роден на 13 юни 1888 г. Смятан е за един от най-значимите автори в историята на португалската литература. Известен е и с множеството си псевдоними, като само малка част от стиховете си подписва със собственото си име. Той е сред създателите на литературното списание „Orpheu“, пропагандиращо модернизма в португалския културен живот. Приживе има издадена само една книга - „Mensagem“ (1934).

Умира на 30 ноември 1935 г. 

На български е превеждан най-вече от Румен Стоянов.

 

  • СТАРИТЕ ЛЕНТИ

    "Живях шарено": 95 години от рождението на Георги Черкелов

     „Нека не ми се сърди театърът, но аз повече обичам киното. Най-напред като зрител го предпочитам. Като дете гледах много филми..."

     
  • НА ФОКУС

    Анна и Александър

    Джами Филбрик от „Moviefone“ и Карeн Бенардело от „Cinemadailyus“ разговарят с Максин Пийк и Джейсън Айзъкс за филма  „Words of War“ и партньорството им на снимачната площадка.

    • Лентата разказва за покойната вече руска журналистка Анна Политковская
     
  • ПОЗИЦИЯ

    Азис или Моцарт?

     Отново за една болна тема - музиката и младите .

    •  Какъв е приносът им към българската култура и духовност днес?
    • Друго некрасиво явление са детските естрадни прояви по телевизията. 
     
  • ПОЛЕЗНО

    Как да си направим градинка – буфер срещу промените в климата

     Принципи, с които всеки може да допринесе за повече природа в населените места...

     
  • ПОЗИЦИЯ

    Декларация за правата на варварина

    "Все повече хора могат да решат, че образоваността изобщо е нещо излишно за човека. И че насилие в името на образоваността е наложено от високообразованите, за да си осигурят за вечни времена вечна власт над нискообразованите" - Коментар на Деян Кюранов

„Не трябва да казваме на младите хора какво трябва да направят… Мисля, че всеки е длъжен да изживее собствения си живот.“

Рони Джеймс Дио, американски певец, поет и композитор, роден на 10 юли преди 83 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Един филм на Джери Брукхаймър

 

Това, което прави „F 1 Филмът“ събитие, хит и предпочитано зрителско заглавие е преди всичко уверената и дръзка режисура на Джоузеф Козински...

 

Романът с добри намерения и неуспешна  реализация

 

"По инерция написах, че „Планът „Елиминирай Европа“ е роман, но това е по скоро репортаж, псевдодокументалистика, сценарий за тв сериал, някакъв микс между криминале, екшън, трилър и мелодрама" ревю на Борислав Гърдев.

Сценарии за бъдещето

Сборникът „Червеният кръст на сцената“ съдържа драматургия и театрална есеистика на Цвета Софрониева, създадени между 1988 и 2024 г. Тя разглежда възможностите на културата да бъде „спешна помощ във време на промяна на отношението на човечеството към самото себе си“.