„Добрата работа изисква да си откровен към себе си.“

„Добрата работа те приготвя за инцидента, който неминуемо ще се случи.“

„Физическите характеристики на актьорите налагат определени промени. Шон Конъри е висок 190 см. Дъстин Хофман не е.“

„За всеки режисьор е ясно, че идеите за шедьоврите идват по случайност.“

„На снимачната площадка аз съм шефът. И като всички шефове съм шеф само донякъде.“

„В драмата героите определят историята. В мелодрамата историята определя героите.“

„Няма малки роли, само малки актьори.“

„Не правете грешката да си мислите, че ако нещо ви е било трудно да го постигнете, то със сигурност си струва.“

„Всичко е творческо, ако човекът, който го върши, е творец.“

„Няма справедливост без любов.“



СИНДИ ЛЪМЕТ - американски режисьор , роден на 25 юни 1924 г. Той остава в историята на киното с партньорствата си с големи актьори в култови филми като „Дванадесет разгневени мъже“ с Хенри Фонда, „Серпико“ и „Кучешки следобед“ с Ал Пачино, „Присъдата“ с Пол Нюман и др. Работил е също с Шон Конъри и Дъстин Хофман. Смятан е за режисьора, работил с най-широка палитра от големи актьори. Характерен за него е прецизната работа с актьорите, които получават ясни и точни указания за това какво трябва да правят. Получава „Оскар“ за цялостен принос през 2005 г. Лъмет умира през 2011 г.

Източник: goodreads.com

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Не правя филми просто, за да заработя пари. Аз печеля пари, за да правя филми.“

Уолт Дисни, американски аниматор и съосновател на „The Walt Disney Company", роден на 5 декември преди 122 години

Анкета

Ще подарите ли книга за Коледа?

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Наполеон“ - филм за възхода и падението на един амбициозен лидер

 

Ридли Скот здравата се е потрудил върху своя епос и заслужава похвала, която ще му е необходима в неговото по-нататъшно творческо развитие

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.