„Добрата работа изисква да си откровен към себе си.“

„Добрата работа те приготвя за инцидента, който неминуемо ще се случи.“

„Физическите характеристики на актьорите налагат определени промени. Шон Конъри е висок 190 см. Дъстин Хофман не е.“

„За всеки режисьор е ясно, че идеите за шедьоврите идват по случайност.“

„На снимачната площадка аз съм шефът. И като всички шефове съм шеф само донякъде.“

„В драмата героите определят историята. В мелодрамата историята определя героите.“

„Няма малки роли, само малки актьори.“

„Не правете грешката да си мислите, че ако нещо ви е било трудно да го постигнете, то със сигурност си струва.“

„Всичко е творческо, ако човекът, който го върши, е творец.“

„Няма справедливост без любов.“



СИНДИ ЛЪМЕТ - американски режисьор , роден на 25 юни 1924 г. Той остава в историята на киното с партньорствата си с големи актьори в култови филми като „Дванадесет разгневени мъже“ с Хенри Фонда, „Серпико“ и „Кучешки следобед“ с Ал Пачино, „Присъдата“ с Пол Нюман и др. Работил е също с Шон Конъри и Дъстин Хофман. Смятан е за режисьора, работил с най-широка палитра от големи актьори. Характерен за него е прецизната работа с актьорите, които получават ясни и точни указания за това какво трябва да правят. Получава „Оскар“ за цялостен принос през 2005 г. Лъмет умира през 2011 г.

Източник: goodreads.com

„Нашите дни на Земята са като сянка, а времето, в което скърбим, е дължината на нашите дни.“

Шмуел Йосеф Агнон, израелски писател, роден на 17 юли преди 136 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Поглед назад: меланхолията, която ни влюби в „Изгубени в превода“ на София Копола

 Филмът оставя ярка следа както в съзнанието на зрителите, така и в историята на киното от първото десетилетие на 21-ви век...

Възкръсва ли  американският уестърн?

 

Най-амбициозният проект на Кевин Костнър - „Хоризонт“, е вече факт

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...