ТЕОДОР УШЕВ, фейсбук

Това, че работническо-селската "интелигенция" е консервативна, религиозно-маниакална и нетолерантна към непонятното и различното не е беда - тя винаги си е била такава, просто социалните мрежи й предоставиха терен за изява.

Големият проблем на България е, че артисти и "културтрегери" веят байрака на консерватизма и нетолерантността, прикривайки крайнодесните си възгледи с маската на "добрия вкус", "християнски ценности" и прочие безумия.

И тук историята на бг изкуството идва да ни напомни услужливо, че всички авангардни течения и повеи в световното изкуство са заобикаляли България, или ако плахо са пристъпвали границите й, са били осмивани,, отричани или направо забранявани. Във всички, абсолютно всички сфери на културата и изкуството!

Българското изкуство винаги е било примитивно-националистично, религиозно-протяжно и страхливо провинциално.

Смелост тука всяка оставете, провокацията е ерес, подигравката с религията - кощунство!

Идеалът на българския артист е да предъвка вече отминала модерност, която вече е станала "мейнстрийм", да я открадне във възможно най-кротката й и смилаема за широката публика версия, да я смели и вкара в употреба като скучна и приемлива масова ширпотреба.  Примерите са безкрайни! Провокациите към масите - нищожни! Сакън някой да не подиграе "свещената православна религиозност" на запътилата се към рая благочестива маса!

Така Папазоф, Дюлгероф, Кристо, Гочев, Станев никога не бяха добре дошли, за обич не говорим дори.

Така талантливи художници като Дечко Узунов, започнали с устрем творческия път, са превърнати от консервативната художествена сцена у нас в рисувачи на моми и натюрморти. Така соц. реализма затри поколения писатели, художници, режисьори...

Провокацията и смелостта са мръсни думи в удобната крепост на българската културна диаспора, а непознатото и неизвестното - повод за отрицание и неприемане.

 

  • ПОЗИЦИЯ

    Декларация за правата на варварина

    "Все повече хора могат да решат, че образоваността изобщо е нещо излишно за човека. И че насилие в името на образоваността е наложено от високообразованите, за да си осигурят за вечни времена вечна власт над нискообразованите" - Коментар на Деян Кюранов

„Винаги имам проблеми с медиите. Особоно когато им казвам, че искам да живея без трите „П“ – политици, преса, папа.“

Карлос Сантана, виртуозен китарист, роден на 20 юли преди 78 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

С реките на времето през страдание и възторг (ревю)

 

„Реките на времето“ е важен и необходим опус за днешното ни време и ярко достижение на българската историческа проза.

Анна Димитрова: за границата между германците и "придошлите"

 

Анна Димитрова посвещава вече втори свой роман на мигрантските деца в Германия - на неизбежните културни сблъсъци, пред които мнозина биха предпочели да си затворят очите...

Един филм на Джери Брукхаймър

 

Това, което прави „F 1 Филмът“ събитие, хит и предпочитано зрителско заглавие е преди всичко уверената и дръзка режисура на Джоузеф Козински...