Възстановяването на разрушения Тютюнев склад в Пловдив неминуемо трябва да се случи, но на първо място и преди реставрацията трябва да се преустанови изнасянето на ценен материал от обекта. Това каза в предаването „Неделя 150“ на БНР урбанистът от Пловдив Владимир Петров.

Той смята, че подобни актове като разрушаването на Тютюневия склад са част от „дирижирана ментална деградация и прекъсване на връзката с историческата идентичност на града: Градът не само говори на хората, той говори и за хората и на всички, които осакатяват града, искам да кажа, че няма да остане нищо скрито за бъдещите поколения”. Тютюневият склад в Пловдив е част от условно наричания комплекс „Тютюнев град“, където са се намирали първите тютюневи предприятия в града, свързани със знакови имена от историята на българската индустрия.

Няма нужда един обект да има статут, за да е ценен и да му отдадем нужната грижа, подчерта Петров. Според него по улици със сгради на знакови архитекти от началото на миналия век мирише на скара и се наблюдава примитивно отношение към археологическите богатства на града, към сгради от сецесиона и от Възраждането.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Не правя филми просто, за да заработя пари. Аз печеля пари, за да правя филми.“

Уолт Дисни, американски аниматор и съосновател на „The Walt Disney Company", роден на 5 декември преди 122 години

Анкета

Ще подарите ли книга за Коледа?

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Наполеон“ - филм за възхода и падението на един амбициозен лидер

 

Ридли Скот здравата се е потрудил върху своя епос и заслужава похвала, която ще му е необходима в неговото по-нататъшно творческо развитие

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.