„Денят започва с култура” е единственото всекидневно предаване в национален ефир, което води последователна политика в разработването на значими теми и поставяне на проблеми в областта на изкуството и културата. Дебатът за Закона за културното наследство беше проведен в ефира на предаването многократно с представяне на всички гледни точки – на вносителите на Закона за културното наследство, на представители на Института за опазване на културното наследство, Столична община, Форум „Културно наследство”, Комисията по културата и медиите в Народното събрание, експерти и общественици.

Професионалната ангажираност, с която екипът разработи темата, предизвика широк отзвук и показа, че е значима за всеки от нас. Отчитаме, че в дискусията от 30-ти юни, която предизвика правото на отговор на министъра на културата, беше нарушен журналистическия стандарт за плурализъм, като личните нападки и квалификации, изказани от събеседник в студиото към страна, която отсъства, бяха оставени без професионална реакция от водещите. Този прецедент обаче не може да бъде основание журналистите да бъдат третирани като зависими държавни служители. Държавната субсидия, която получава Българската национална телевизия, е, за да изпълнява своите ангажименти като независима обществена медия.

С работата си журналистите от медията са доказали, че се ползват с най-високото институционално доверие в страната. БНТ защитава принципи, които не допускат използването на ефира на обществената медия за разрешаване на лични конфликти. Затова смятаме, че спазването на институционална коректност е в основата на плуралистичното общество, за което и ние трябва да носим своята отговорност.

  • ДЕБЮТ

    „Вяра на баба Вера“ – книга за всяка баба и внучка

    Симпатичната история е разказана от Вяра Георгиева, която дебютира в жанра. Своя дебют като илюстратор на детска книга прави и художничката Габриела Петкова, която печели първия по рода си конкурс, организиран от издателството.

  • СЛЕДИТЕ ОСТАВАТ

    „Оръжията и човекът“, Анна Каменова и… фактите

    „Който бе чел и който не бе чел пиесата измежду тези синковци, разпространяваше заблудата, че Шоу написал тази пиеса само защото мразел българите… Но никой от тях не бе прочел предговора и не бе забелязал, че Шоу говори с топло чувство за „храбра малка България“, която без да насърчава милитаризма, може да бъде героична.“

„В любовта всички се нуждаем да упражняваме само едно: да си даваме свобода един на друг.”

Райнер Мария Рилке, австрийски поет, роден на 4 декември преди 149 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.

Патриот: автобиографията на Алексей Навални

"Още преди да прочета "Патриот" смътно знаех отнякъде, че фамилията Навални е украинска (укр. Навальний), но не си бях направил труда да проверя това и да се информирам в кое поколение е връзката с Украйна" -  Владимир Сабоурин