Свободни граждани, необвързани с нито една политическа сила или организация, организират жива верига за спасяването на „Двойната къща на Митови“ в София. Сградата, построена през 1907 г., е била паметник на културата. Тя се намира на ринговия булевард, оформен след Освобождението и застроен с фамилните къщи на видни хора, сред които и арх. Георги Тодоров. Булевардът се нарича „Фердинанд I” до края на Първата световна война. През 20-те години е преименуван на бул. „Христо Ботев”, а през 30-те – отново е върнато името бул. „Фердинанд I”. При социализма е наречен бул. „Ф. И. Толбухин”, а след 2000 г. - бул. „Васил Левски”. 

Протестната акция ще се състои на 29 април от 18 ч. на столичния булевард „Васил Левски“ №19.

„Когато някой реши, че може да направи подземен паркинг на мястото на паметник на културата, когато някой с цялата си арогантност заявява, че ще запази този паметник на културата, ако гражданите му го възстановят. Когато министър на културата еднолично решава, че паметник на културата не се вписва хармонично в пространството, няма начин да не заявиш позиция. За паметник на културата или подземен гараж?

На 29.04.2017 от 18:00ч. заповядайте на бул. Васил Левски 19“, се казва в обръщението на гражданите, публикувано във „Фейсбук“.

ПЕТИЦИЯТА

ПАМЕТНИК НА КУЛТУРАТА или ПОДЗЕМЕН ГАРАЖ

ДО ПРЕЗИДЕНТА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ Г-Н РУМЕН РАДЕВ  

ДО ГЛАВНИЯ ПРОКУРОР НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ Г-Н СОТИР ЦАЦАРОВ  

ДО ОМБУДСМАНA НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ Г-ЖА МАЯ МАНОЛОВА  

ДО КМЕТА НА СТОЛИЧНА ОБЩИНА Г-ЖА ЙОРДАНКА ФАНДЪКОВА  

 ДО СТОЛИЧЕН ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

 

Двойната къща, доскоро паметник на културата, собственост на поредния бизнесмен с псевдоним - Киро Японеца на адрес гр. София, бул. "Васил Левски" 19.

"Рашидов отменя статута й на 11 ноември 2016, между двата тура на президентските избори, отбелязва репортерът Росен Цветков. Пред БиТиВи от Министерството на културата потвърждават за промяната в статута на къщата – защото било установено, че тя „стои чуждо и нехармонично в средата около нея и липсва частен интерес за нейното запазване”."

Когато започнва да се прави билдинга до къщата - паметник на културата, някак се установява, че бизнес сградата ще стои хармонично, нали. Как пък и двете са на един и същи собственик, който споделя смутено, че ако ние му възстановим къщата, той ще я запази. Нямало частен интерес, пък си има мастит бизнесмен собственик?

Има безброй примери по света как един паметник на културата може да бъде запазен и под него, ако собственикът желае да има и подземен гараж.

Какъв е този министър на културата, който еднолично, еднолично ли?!, ще решава, че паметник на културата не му стоял хармонично. 

"Къщата е построена преди 110 години, неин архитект е Георги Тодоров. Намирала се е на т. нар. след Освобождението Рингов булевард. Статута „паметник на културата“ къщата придобива през 1976 г." 

„Яворов ли е живял [в нея], или Иван Вазов? Кой е живял тук?" пита японецът. Не можем да го виним, японец е.

 

Искане на подписалите петицията:

1. Незабавно спиране разрушаването на Двойната къща.

2. Незабавно разследване кой освен министър Вежди Рашидов участва в решението за отмяна статута на тази къща.

3. Незабавни оставки и разследване на всички допринесли пряко или косвено към състоянието на този паметник на културата както и незабавно разследване сделката относно покупко-продажбата й.

4. Незабавно изготвяне от страна на Столична община на списък с всички къщи, паметници на културата в подобно или близко състояние, както и незабавни мерки относно реставрацията и консервацията им според ЗКН.

 ПЕТИЦИЯТА ТУК

„Нашите дни на Земята са като сянка, а времето, в което скърбим, е дължината на нашите дни.“

Шмуел Йосеф Агнон, израелски писател, роден на 17 юли преди 136 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Поглед назад: меланхолията, която ни влюби в „Изгубени в превода“ на София Копола

 Филмът оставя ярка следа както в съзнанието на зрителите, така и в историята на киното от първото десетилетие на 21-ви век...

Възкръсва ли  американският уестърн?

 

Най-амбициозният проект на Кевин Костнър - „Хоризонт“, е вече факт

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...