Да спасим историческия паметник на културата – къщата на гениалния ни филолог академик Стефан Младенов в София на ПАТРИАРХ ЕВТИМИЙ и ШЕСТИ СЕПТЕМВРИ - от мутренската алчност!

В плана за унищожение са замесени големи и мрачни фигури.

Документите за строеж са пълни с противоречия, противопоставяне на закона и явни фалшификации! Въпреки това съдебният процес - защото тече дело - тече с променлив успех.

Имаме достатъчно стъклени домове - не ни трябва още един миниМОЛ с магазини, офиси и подземни паркинги, пълни с подпочвена вода.

Такъв един е по диагонала на кръстовището - стои празен и нещастен като същински мутропаметник, неизползваем заради пълни с вода складове! А "експертите" и "архитектките" преценяват, че не са нужни хидрогеографски проучвания.

Да не допуснем участта на ДВОЙНАТА КЪЩА!

И не само - да запазим останалото архитектурно наследство в центъра от мутризация!

ПЕТИЦИЯТА ТУК

„Висшето образование не е показател за ума, скъпите подаръци не са признак за любов, обещанията и думите не винаги са истински. Вашият опит, внимание и поведение към хората – това е наистина ценно.“

Орландо Блум, английски актьор, роден на 13 януари преди 48 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…