ХРИСТО ХРИСТОВ, desebg.com

Част от „вражески настроените” елементи от интелигенцията в Стара Загора възхваляват и изкуството на капиталистическите държави.

Това е констатирала местната Държавна сигурност през 1952 г. в отчетен доклад по линия на интелигенцията за времето от януари до април 1952 г., който desebg.com публикува онлайн.

В него е посочено, че характерни прояви на вражеска дейност не са констатирани. В същото време обаче „се чувства известна предпазливост сред вражеските кръгове”, които са се страхували да коментират открито, тъй като имало много „шпиони”, които следели хората кой какво върши.

Дадени са и примери с отделни представители на интелигенцията като служител в операта и друг човек – адвокат, които действително са следени от ДС.

Като неотложна задача е поставено да се създаде агентура сред учителите „тъй като са установени доста врагове сред техните среди”.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Не правя филми просто, за да заработя пари. Аз печеля пари, за да правя филми.“

Уолт Дисни, американски аниматор и съосновател на „The Walt Disney Company", роден на 5 декември преди 122 години

Анкета

Ще подарите ли книга за Коледа?

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Наполеон“ - филм за възхода и падението на един амбициозен лидер

 

Ридли Скот здравата се е потрудил върху своя епос и заслужава похвала, която ще му е необходима в неговото по-нататъшно творческо развитие

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.