ТЕОДОР УШЕВ, "Фейсбук"

Държавата е в ступор. Никога не съм виждал хората толкова страхливи и уплашени. Повсеместно хората не смеят да поемат каквато и да е отговорност. Вертикалната структура масово води до един и същ отговор - да каже началството! Чувам го всеки ден.

От администрацията до келнерите и шофьорите на такси. "Не мога да поема отговорност". За последен път го чух днес, на плажа. Щом и спасителите ги е страх и се оправдават с "Да каже началството", значи работата с робския манталитет и страха е отишла много, много далеч. Хората ги е страх - да не загубят работата си, да не бъдат уволнени. Хората не работят - те изпълняват. Чакат да им "кажат".

Видно е, че тенденцията през последните години е била - да уволняваме смелите, тези, които поемат отговорност, работещите и да назначаваме послушни некадърници и връзкари. Които чакат "Да каже началството". Което пък чака да му се обадят отгоре. Страх и повсеместно сервилничество.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ЮБИЛЕЙ

    Авторът! Авторът!

    Скорсезе все още олицетворява значимото авторско кино в неговата американска интерпретация, съчетаваща актуална проблематика и зрелищно професионално майсторство.

  • ВОЙНАТА

    Кирил Кадийски преведе "Червона калина"

    Маршируват наште доброволци, всеки в кръв облян,

    ще избавят брата украинец, от врага окован.

    А ние нашите братя украински ще освободим,

    а ние славната Украйна - хей-брей! - ще разведрим...

„Винаги казвай истината, мисли преди да говориш, а след това си записвай.”

Луис Карол, английски писател, роден на 27 януари преди 191 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Поетът Кирил Кадийски - блъф и метафори

 

Поетическият език в творбите му често достига, а и преминава оттатък напрегнатата граница на допустимото или по-скоро на приетото по „канона”, за художествено

Двете тела на императрицата: „Корсаж“ 

 

Образът на Сиси е неравен: тя живее с травмите си вече десетилетия – смъртта на дъщеря й се появява само под формата на обвинение от страна на императора

Филмът "Ботев": номерът не мина

 

Обществото се почувства засегнато, заваляха критики. Но хубавото на филма „Ботев“ е реакцията срещу него. Тя показва, че българската аудитория вече ясно различава пропагандата от изкуството в подходите към историята