Известната полската актриса Барбара Брилска (81) да бъде „изтрита“ от култовия филм на Елдар Рязанов „Ирония на съдбата“. Това предлага Олга Занко, зам.-председател на комитета по развитие на гражданското общество към Държавната дума на Русия, в своя канал в социалната мрежа Telegram, съобщи "Сега". „Нашата страна й подари слава и почит, но ние също така лесно можем и да изтрием тази актриса от „Ирония на съдбата“, заявява Занко. Като доказателство на своите думи тя е публикувала откъс от филма на Рязанов, в който с помощта на технологията „дийп фейк“ полякинята е заменена с руската актриса Валентина Тализина, която озвучава героинята й в лентата.

Занко твърди, че забравата е най-лошото нещо, с което може да се сблъска един артист. Според нея звездата от „Ирония на съдбата“ е направила своя избор, обиждайки руските си почитатели, като ги нарича „проклети от Бога хора“. Брилска неотдавна призова руската си колежка Лия Ахеджакова да напусне страната, след като всички спектакли с участието на последната са били свалени от репертоара на театър „Съвременник“. „Родината, такава родина, е недостойна за нея. Разбира се, че трябва да си тръгне. Те няма да я оставят на мира, тези комунисти, проклети от Бога хора“, коментира известната полска актриса.

Първият зам.-председател на комитета за култура към Държавната дума – актрисата Елена Драпенко, обаче нарече „велика глупост“ идеята Барбара Брилска да бъде „изчегъртана“ от „Ирония на съдбата“.

„Лично аз смятам това за велика глупост. Така ще унищожим филма, обичан от всички в пост-съветското пространство в продължение на десетилетия“, казва Драпенко пред Lenta.ru. И продължава: „Филмът е колективно творчество. Там освен Брилска има още режисьор – Елдар Рязанов, има художници, сценаристи, оператори, други артисти, които не са виновни за нищо. Ето защо, разглеждайки филма като колективно творчество, ние не смятаме за възможно да премахнем когото и да било оттам, независимо какви изказвания е правил. Освен това самият филм не съдържа никакви смисли, дискредитиращи Русия или руските военни“, категорична е депутатката.

  • IN MEMORIAM

    Европеецът Пламен Асенов

     Негова е поредицата „Великите европейци“, излязла в книги, излъчвана по радио „Пловдив“ и публикувана на сайта на „Свободна Европа"

     
  • ПОЗИЦИЯ

    ВУЛКАНизациии

     Коментар на Митко Новков по повод скандала с наградата за роман на годината, която се връчва от фонд "13 века България"

     
  • НЕЗАБРАВИМАТА

    Невена Коканова, която европеизира българското кино

    Тя се наложи на екрана не само с грациозната си красота, но и с щедрия си талант, с който изгради първоначално образите на млади девойки с чисти чувства и естествено поведение 

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Приближаване до Кръстю Лафазанов

    Той не става зъболекар, въпреки че е приет първоначално стоматология, но прави ярки, запомнящи се и незабравими роли в стойностни тв спектакли.

„Един покварен ум никога не може да разбере думите по нормален начин.”

Джовани Бокачо, роден на 16 юни преди 711 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...

„Back to Black“ – новият биографичен филм за Ейми Уайнхаус

 

Биографичните филми работят тогава, когато разглеждат малка и слабо позната част от живота на героя и фокусират вниманието си върху нея

Метерлинк на XXI век

 

Не на последно място, говорейки за Саманта Швеблин и конкретно за сборника „Седем празни къщи“, няма как да подминем и факта, че той е постпандемичен, което засилва темата за самотата, за счупените връзки, за личните лудости…