Руското оперно сопрано Анна Нетребко, едно време привличаща много бройна публика в "Метрополитън опера" в Ню Йорк, заведе дело срещу трупата и генералния мениджър на оперния театър Питър Гелб, предаде Асошиейтед прес.

Делото е за предполагаема клевета, разтрогване на договора и други нарушения, свързани с решението на оперния театър да я отстрани от репертоара си след руската инвазия в Украйна.

Искът срещу "Метрополитън опера" е подаден от адвокати на Нетребко в окръжния съд на Манхатън. В него се иска обезщетение от най-малко 360 000 долара заради несъстояли се представления и за загубите от това, както и за покриване на разходи за репетиции за тези несъстояли се спектакли. Нетребко твърди, че "Метрополитън опера" й е причинил сериозен стрес и безпокойство, както и емоционална мъка и страдания и я е поставил в неудобно положение с решението си.

"От началото на руската инвазия в Украйна "Метрополинът опера" и Питър Гелб използваха Анна Нетребко за изкупителна жертва в тяхната кампания да се дистанцират от Русия и да подкрепят Урайна", казва мениджърът на 51-годишното сопрано. 

Нетребко, която дебютира на сцената на "Метрополитън опера" през 2002 г., трябваше да получи по 17 000 долара на спектакъл, се казва в иска на певицата.

В него се допълва, че "Метрополитън опера" е поискал от певицата да излезе с публично изявление за противопоставяне на действията на руското правителство. В резултат на това пък руски театри са анулирали договори с нея и руската аудитория я е критикувала в социалните мрежи и в руската преса. Нетребко, нейното семейство и нейните приятели освен това са рискували репресии от руското правителство.

Заради решението на "Метрополитън опера" други оперни театри в САЩ също са се въздържали да наемат сопраното и в резултат на това Нетребко е трябвало да продаде апартамента си в Ню Йорк на загуба, се посочва още в иска.

И докато оперната прима отсъства от сцената в САЩ, тя откри 100-ия сезон на "Арена ди Верона" през юни с нова продукция на "Аида" на Верди.

Нетребко този месец ще пее и на сцената на театър "Колон" в Буенос Айрес, а ангажиментите й за сезона 2023-2024 г. включват изпълнения в берлинската Държавна опера, във Виенската държавна опера, в миланския театър "Ла Скала" и в Парижката опера.

 

Източник: Габриела Големанска, БТА

  • ПЪТЕПИС

    "Утре не съществува. Има само днес" - Карибите отвътре

    • Доминиканците са благи и добронамерени хора;
    • Майката тук е на почит, от бащите никой не се интересува, защото майката на децата е сигурна, а бащата никога не е;
    • В Доминикана вечерно време се кара само на дълги светлини. 

„Хората се делят на капиталисти и социалисти. И двете страни се нуждаят от пари. Разделя ги начинът, по който изкарват парите си. Ако капиталистът се нуждае от пари – работи усилено. Ако социалистът се нуждае от пари – напуска работа и дори подбужда другите да го направят.“

Виктор Суворов, съветски разузнавач и писател, роден на 20 април преди 78 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„И аз слязох“ - завещанието на Владимир Зарев

 

Писателят стриктно се придържа към евангелския текст, самият той се стреми да бъде стегнат, лапидарен, обран, ефективен, бяга от многословието...

Възродени звездни мигове от оперното изкуство

 

„Запленени от сцената“ от Огнян Стамболиев – книга от портрети на оперни творци

Дневникът на Борис Делчев – разрез на соцепохата

 С какво обаче записките на литературния критик са чак толкова опасни? Двадесет години след първата публикация, когато страстите са стихнали, а и почти никой от действащите лица вече не е сред живите, те вече се четат по друг начин.