Сопраното Анна Нетребко и тенорът Юсиф Ейвазов се развеждат, гръмнаха световните медии. Те са заедно от 2014 г., когато се появиха заедно в "Манон Леско" на Пучини в римския Teatro dell'Opera, а сключиха брак през 2015 г.

"След 10 щастливи години заедно взехме трудното, но приятелско решение да се разделим. Ще останем ... приятели, обединени от любовта си към Тиаго, ще очакваме с нетърпение вече обявените и бъдещите ни сценични сътрудничества", се казва в съобщението. 

Анна Нетребко (52) има син Тиаго, чийто баща е бившият й партньор - бас-баритонът Ервин Шрот, с когото бяха двойка в периода 2007 - 2015 г. Момчето е на 15 години. 

През 2022 г. операта "Метрополитън" в Ню Йорк отстрани от програмата си Нетребко, тъй като според ръководството тя не разкритикува президента Владимир Путин след нахлуването на Русия в Украйна. Тя съди музикалната институция и генералния й мениджър Питър Гелб с обвинения в клевета и нарушение на договора, припомня Асошиейтед прес.

„Странно е, но съм по-добър в театъра. Чувствам сякаш разцъфвам пред публиката.“

Хю Грант, британски актьор, роден на 9 септември преди 64 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

За градинаря, смъртта и непосредствения писателски талант

 

Новият роман на Георги Господинов „Градинарят и смъртта“ е обран, стегнат, лапидарен и целеустремен в добрия смисъл на думата

„Софийски музикални седмици“ - ценно музикално-историческо изследване

 

Книгата на Диана Данова-Дамянова ще бъде ценен източник на точна информация не само за изследователите, но и за всеки интересуващ се от явленията в историята и съвремието на музикалната ни култура.

"Заговорът на мъртвите" - когато има свидетели и те не се страхуват да говорят

 

Много творци се поквариха при социализма, докато Марин Георгиев остана хем непокварен, хем непокорен.