Оперната певица Анна Нетребко беше специален гост на големия Виенски бал, който по традиция се провежда в голямата зала на Музикферайн и събира бизнес и артистичния елит на Европа, съобщи агенция 8pm. Блестяща, както винаги, тя показа и танцов талант, като подари първия танц на концертмайстора на Виенската филхармония. 

От най-ранните си години Анна Нетребко е като че ли предопределена да смайва света с разностранните си интереси – акробатика, баскетбол, лека атлетика, езда, дори рисуване. Като малка мечтае да стане хирург, после... каскадьор! На 11 години покрай чичо си се запалва и по фотографията. На 17 участва в конкурс за красота и печели второ място на "Мис Кубан 1988". 

Въпреки, че родителите и не са свързани с музиката - бащата е геолог, майката – инженер, те обичат да пеят и насърчават дъщеря си да се занимава с музика. А когато Анна прави нещо, то трябва да е наистина най-добрата. Така докато е в Ленинградската консерватория  през 1993 г. става лауреат на наградата „Глинка”. В същото време започва да работи на непълен работен ден като чистачка в Мариинския театър, за може да гледа всички спектакли. Един ден неговият художествен ръководител Валери Гергиев кани петокурсничката да подготви ролята на Барбарина в „Сватбата на Фигаро“. След няколко репетиции Нетребко получава ролята на Сузане, с което стратират и нейните бъдещи големи успехи. 

През 1995 г. Нетребко блести в Сан Франциско в образа на Людмила от операта „Руслан и Людмила“. След огромения успех тя е поканена на стаж в местен театър. САЩ става дом на Анна Нетребко за няколко години. Артистичният директор на Вашингтонската опера Пласидо Доминго кани певицата да изиграе ролята на Джилда в ”Риголето”.

2002 г. е знаменателна за Нетребко с ролята на Наташа в постановката „Война и мир“ с участието на Дмитрий Хворостовски, поставена в Метрополитен опера, а по-късно и на сцената в Залцбург, където е и  премиерата на „Дон Жуан“. Три години по-късно Нетребко се завръща на същата сцена с Виолета в „Травиата” под диригенството на Карло Рици. 

В репертоара на сопраното са още Дездемона от „Отело” и Жана д'Арк от едноименната опера на Верди.

За Анна Нетребко 2025 г. започва с концерти в САЩ, Испания и Италия. 

Анна Нетребко за първи път ще пее пред българска публика в София на 20 март 2025 г. в "Арена 8888". Заедно с нея на сцената ще бъде и тенорът Юсиф Ейвазов и хорът и оркестърът на Софийската филхармония под диригенството на маестро Найден Тодоров.

Снимка: Владимир Широков

  • ЖИВОТ С ИДИОТ

    Теодор Ушев: Идиотизмът превзема света

     „Живот с идиот“  живееше в мен 20 и няколко години, и все не намирах смелост да посегна към него. Знаейки, че ще бъде много трудно да види бял свят, където и да било, поради начина, по който е разказан", казва аниматорът. 

„Харесването е най-добрата форма на собственост, а собствеността – най-лошата форма на харесване.”

Жозе Сарамагу, португалски писател, роден на 16 ноември преди 103 години

„Мистър Джоунс“ на Агнешка Холанд: 100-годишната рецепта на Сталин за геноцид в Украйна

 

Лъсва и образът на охранената журналистическа гилдия на чуждестранните кореспонденти, базирана в Москва.

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

“Рожден ден”, но не за последно (ревю)

 

“Рожден ден” е стегнат и добре конструиран филм, операторската работа на Георги Челебиев е безупречна, а музиката на Георги Стрезов е въздействена и функционална.

Кожата на руснаците

 

Отговорът на въпроса защо руснаците са фашисти? Прост е той, лесен: защото са народ, който няма достойнство. И изглежда, никога не е имал. Затова онези от руснаците, които искат да живеят с достойнство, руският народ и руската власт ги обявяват за предатели. И заедно ги прогонват… И заедно ги убиват…  

Един висок провал

 

Впечатления на един литератор от филма на Франсоа Озон „Чужденецът“...