Първата маслена картина на Търнър, която някога е била част от изложба, ще бъде пусната на търг, след като беше изгубена за повече от 150 години, съобщава ВВС.

The Rising Squall („Зараждащата се буря“) представя драматична гледка към бившия термален извор и спа център в Бристол, видян от източния бряг на река Ейвън, преди да бъде построен висящият мост Клифтън.

Повече от век картината не беше разпозната като шедьовър на Търнър. Подписът му беше разкрит едва след почистването на творбата миналата година.

Картината ще бъде част от публична изложба в „Сотбис“ в Лондон между 28 юни и 1 юли, преди да бъде продадена на търг с очаквана стойност до 300 000 лири (356 000 евро).

Джулиан Гаскойн, старши специалист в „Сотбис“, каза: „Това е очарователен и много поучителен поглед към ранния му стил.“

Той добави, че картината представя Търнър, известен като акварелист, като начинаещ художник с „амбиция и умения“ в ранните си експерименти с маслени бои.

Картината е изложена за първи път в Кралската академия през 1793 г., три дни след 18-ия рожден ден на Търнър, преди да бъде купена от Робърт Никсън, клиент на бръснарницата на баща му.

Впоследствие картината изпада в забвение, като за последно е била изложена в Австралия през 1858 г.

Платното е създадено по време на пътуване на Търнър от Лондон до западната част на страната. То е описано в каталога с творчеството на Търнър, но в продължение на поне век е била считано за акварел, което обяснява защо липсва в каталога на изложените му маслени картини.

До откриването й миналата година по време на реставрационен проект, експертите смятаха, че най-ранната изложена картина на Търнър е „Рибар в морето“.

Източник: БТА

  • СТАРИТЕ ЛЕНТИ

    "Живях шарено": 95 години от рождението на Георги Черкелов

     „Нека не ми се сърди театърът, но аз повече обичам киното. Най-напред като зрител го предпочитам. Като дете гледах много филми..."

     
  • НА ФОКУС

    Анна и Александър

    Джами Филбрик от „Moviefone“ и Карeн Бенардело от „Cinemadailyus“ разговарят с Максин Пийк и Джейсън Айзъкс за филма  „Words of War“ и партньорството им на снимачната площадка.

    • Лентата разказва за покойната вече руска журналистка Анна Политковская
     
  • ПОЗИЦИЯ

    Азис или Моцарт?

     Отново за една болна тема - музиката и младите .

    •  Какъв е приносът им към българската култура и духовност днес?
    • Друго некрасиво явление са детските естрадни прояви по телевизията. 
     
  • ПОЛЕЗНО

    Как да си направим градинка – буфер срещу промените в климата

     Принципи, с които всеки може да допринесе за повече природа в населените места...

     
  • ПОЗИЦИЯ

    Декларация за правата на варварина

    "Все повече хора могат да решат, че образоваността изобщо е нещо излишно за човека. И че насилие в името на образоваността е наложено от високообразованите, за да си осигурят за вечни времена вечна власт над нискообразованите" - Коментар на Деян Кюранов

„Не трябва да казваме на младите хора какво трябва да направят… Мисля, че всеки е длъжен да изживее собствения си живот.“

Рони Джеймс Дио, американски певец, поет и композитор, роден на 10 юли преди 83 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Един филм на Джери Брукхаймър

 

Това, което прави „F 1 Филмът“ събитие, хит и предпочитано зрителско заглавие е преди всичко уверената и дръзка режисура на Джоузеф Козински...

 

Романът с добри намерения и неуспешна  реализация

 

"По инерция написах, че „Планът „Елиминирай Европа“ е роман, но това е по скоро репортаж, псевдодокументалистика, сценарий за тв сериал, някакъв микс между криминале, екшън, трилър и мелодрама" ревю на Борислав Гърдев.

Сценарии за бъдещето

Сборникът „Червеният кръст на сцената“ съдържа драматургия и театрална есеистика на Цвета Софрониева, създадени между 1988 и 2024 г. Тя разглежда възможностите на културата да бъде „спешна помощ във време на промяна на отношението на човечеството към самото себе си“.