Музеят "Квадрат 500", известен като „Български Лувър“, отваря официално врати днес. Днес входът е безплатен, а от утре – 10 лв., за ползващите намаление – 5 лв. 

Силно критикуваният проект слива Националната галерия за чуждестранно изкуство,  Националната художествена галерия и прибавя към тях залите на бившето ВМИ на паметника „Левски”. 

В 28 зали на 4 етажа са подредени близо 2000 творби, сред които непоказвана досега скулптура на цар Фердинанд, творби на Иван Мърквичка, картини на Владимир Димитров – Майстора. Концепцията по подредбата е на акад. Светлин Русев. Директор е  Слава Иванова.

Творбите са подредени ту тематично, ту хронологично. Има секция Възраждане, където може да се види Захари Зограф, както и Ренесанс - с двете най-стари картини, притежание на българската държава. Има скулптурен двор, а колекциите от Индия, Азия и Африка. Българската живопис е представена хронологично до края на 80-те години.

Изкуствоведите, които работят в новия музей, получават изключително ниски заплати – между 500 и 600 лв., отбелязва  ureport.bg

„Мнозина са наричани актьори, но малцина са актьори.”

Фей Дънауей, американска актриса, родена на 14 януари преди 84 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…