Оригиналната партитура на Симфония №2 "Възкресение" на Густав Малер е продадена на аукцион в Лондон за рекордната сума от 4,6 млн. евро, съобщи derstandard.at. Нотната тетрадка от 232 страници е най-скъпо продаденият музикален ръкопис за всички времена. 

Купувачът, както обикновено, е анонимен и е наддавал по телефона. Конкуренцията за партитурата е била огромна. Според "Сотбис" цената на творбата е сравнима с интереса към деветте симфонии на Моцарт, продадени през 1987 г. за 2,9 млн. евро и Втора симфония на Шуман, купена през 1994 г. за 1,8 млн. евро. 

Симфония №2 е за 90 музиканти и хор е композирана между 1888 г. и 1894 г. Произведението на Малер е било наследено от неговата вдовица Алма. През 1920 г. тя предава партитурата на диригента Вилем Менгелберг. Наследява го специалистът по музиката на Малер - Гилбърт Каплан, който почина през януари. Той се е изявявал като диригент любител и е дирижирал с различни оркестри творбата на Малер над 100 пъти.  

 

„Природата казва на жените: „Бъди красива, ако можеш, мъдра, ако искаш, но бъди уважавана – това е най-важното.“

Бомарше, френски драматург, роден на 24 януари преди 293 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Съседната стая“ - за правото на избор, приятелството и нещата от живота

 

Филмът е елегантно и изтънчено есе за смисъла на живота и за избора на смъртта...

Вслушвания в уроците на мъдростта и времето

В самия край на 2024 г. българската литературно-философска публика беше зарадвана от книгата „Вслушвания“ на Митко Новков, съдържаща дванадесет негови есета...

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...