„Харви Уайнстийн беше страстен киноман, рисков човек, покровител на талантите в киното, любящ баща и чудовище. В течение на много години той беше моето чудовище“.

Това е част от текст на актрисата Салма Хайек, публикуван в „Ню Йорк таймс“.

Родената в Мексико кинозвезда е сред десетките жени, обвинили продуцента в сексуален тормоз или посегателство. В публикацията си актрисата признава, че се е решила да проговори, след като и други потърпевши са сторили същото.

Хайек отбелязва, че тормозът е започнал през 2002 г. Тогава тя се снимала във „Фрида“, като продукцията е на студиото на Уайнстийн. Актрисата многократно е отказвала на настойчивите предложения продуцента да си вземе душ, да си правят взаимно масажи и да правят секс. Уайнстийн настоявал тя да се снима в откровена сцена с друга жена, което й причинило нервен срив. Да се справи с него й помогнали Едуард Нортън, Антонио Бандерас и Ашли Джъд.

Дори и след завършването на филма Уайнстийн не спрял атаките си над актрисата. Той й е заявил, че в окончателния си вид филмът не става въобще за кината и че няма да допусне да бъде излъчен в салоните, а ще го изпрати директно във видеотеката. Заплашвал я дори с убийство.

„Докато не постигнем равенство между мъжете и жените във всеки аспект от нашата индустрия, тя ще продължи да бъде благодатно място за хищници", категорична е Хайек.

"Сексуалните обвинения, отправени от Салма Хайек, са неточни. И други свидетели на събитията имат различен спомен за тях", е позицията на говорителката на Харви Уайнстийн.

Филмът за художничката Фрида Кало е с две награди „Оскар“.

 

„Никоя страна не може да се развива, ако гражданите й не са образовани.“

Нелсън Мандела, южноафрикански политик и борец за мир, роден на 18 юли преди 106 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Поглед назад: меланхолията, която ни влюби в „Изгубени в превода“ на София Копола

 Филмът оставя ярка следа както в съзнанието на зрителите, така и в историята на киното от първото десетилетие на 21-ви век...

Възкръсва ли  американският уестърн?

 

Най-амбициозният проект на Кевин Костнър - „Хоризонт“, е вече факт

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...