Бившият министър на културата Вежди Рашидов е кандидат за академик на Българската академия на науките (БАН), става известно от сайта на институцията, съобщи "Сега". 

Рашидов е член-кореспондент на БАН. Сега кандидатства за висшето звание в категорията "Творци на изкуството и изкуствознание". Ако бъде одобрен, ще получава 200 лв. всеки месец. Когато спре да работи, ще взема основната заплата на депутат. В момента народните представители взимат 3500 лв., пише "Сега".

Рашидов в момента в депутат от ГЕРБ и шеф на комисията по медии и култура в парламента. 

За член-кореспондент кандидатства издателят Иван Гранитски, който беше един от учредителите на гражданското движение, издигнало за втори мандат президента Георги Първанов. 

В „Хуманитарни науки“ е номиниран бившият министър на образованието от квотата на Реформаторския блок във втория кабинет "Борисов" проф. Тодор Танев.   

 

„Висшето образование не е показател за ума, скъпите подаръци не са признак за любов, обещанията и думите не винаги са истински. Вашият опит, внимание и поведение към хората – това е наистина ценно.“

Орландо Блум, английски актьор, роден на 13 януари преди 48 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…