Скандалният режисьор Роман Полански даде интервю за parismatch.com, в което за първи път коментира думите на фотографката Валентин Моние, обвинила го в изнасилване. Изненадващо той разкри, че зад атаките срещу него стои печално известният холивудски продуцент Харви Уайнстийн. 

Полански е убеден, че именно той му е лепнал етикета „детски изнасилвач”, заради "Оскар"-ите през 2003 г.

„Именно той извади отново моя случай със Саманта Геймър отпреди 26 години, от който никой вече не се интересуваше", казва Полански. 

Режисьорът обвинява продуцента, че е започнал кампания със слухове срещу него, за да саботира шансовете му за "Оскар", след като "Пианистът" спечели отличията БАФТА за най-добър филм и най-добър режисьор. Целта на Уайнстийн е била да наложи филма си "Чикаго" (с шест „Оскар”-а).

 „Разбира се, че съм отговорен. През 1977 г.направих грешка и моето семейство плаща цената половин век по-късно ", споделя режисьорът.

Полански категорично отрича обвиненията на Валентин Моние, която заяви, че е била изнасилена през 1975 г., когато е била на 18 години.

„На всички е ясно, че да ме обвиняват в изнасилване вече не е достатъчно сензационно, трябва да добавите още един пласт. Не удрям жени", казва Полански.

Тези  разкрития доведоха до протести срещу филма му "Офицер и шпионин". Част от прожекциите бяха свалени, а филмът  - игнориран на Европейските филмови награди. Въпреки това историята за аферата "Драйфус" се превърна в една от най-успешните френски продукции.

 

„Никоя страна не може да се развива, ако гражданите й не са образовани.“

Нелсън Мандела, южноафрикански политик и борец за мир, роден на 18 юли преди 106 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Поглед назад: меланхолията, която ни влюби в „Изгубени в превода“ на София Копола

 Филмът оставя ярка следа както в съзнанието на зрителите, така и в историята на киното от първото десетилетие на 21-ви век...

Възкръсва ли  американският уестърн?

 

Най-амбициозният проект на Кевин Костнър - „Хоризонт“, е вече факт

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...