Пътуване с ретро трамвай по стъпките на големия български писател Иван Вазов организира район "Красно село" в София.

Всеки желаещ ще може да пътува от трамвайното ухо "Бъкстон" до трамвайното ухо "Журналист" - част от маршрута, по който се е возил писателят още с пускането на първите трамваи по трасето на ТМ №5. 

Събитието ще се състои на 10 и 11 октомври при спазване на всички противоепидемиологични мерки, уточняват организаторите. 

Часовете на тръгване на трамвая от крайна спирка "Бъкстон" в посока центъра ще бъдат обявени по-късно тук. Максималният капацитет е до 10 пътници на курс. Желаещите трябва да се запишат предварително на Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите., като те ще бъдат с предимство. 

Ако останат места, те ще бъдат достъпни за гражданите срещу представяне на карта за пътуване или билет.

„Пленяват ме хора, които могат да живеят без страх от последствията, да бъдат страстни без предпазливост, хора, които безумно мразят и обичат.”

Федерико Фелини, италиански режисьор, роден на 20 януари преди 105 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Съседната стая“ - за правото на избор, приятелството и нещата от живота

 

Филмът е елегантно и изтънчено есе за смисъла на живота и за избора на смъртта...

Вслушвания в уроците на мъдростта и времето

В самия край на 2024 г. българската литературно-философска публика беше зарадвана от книгата „Вслушвания“ на Митко Новков, съдържаща дванадесет негови есета...

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...