ВЕСЕЛИН НАНОВ, "Свободна Европа"

За първи път от създаването си през 1783 г. начело на Лувъра застава жена. 54-годишната Лоранс дe Кар беше назначена на поста от френския президент Еманюел Макрон.

“Сърцето ми започна да бие бясно, когато научих. Лувърът е в сърцето на Париж. Самата сграда има 800-годишна история. Тя е бивш дворец, а днес е едновременно въплъщение на френската култура и дом на световното гражданско съсловие”, каза де Кар по повод предложението да заеме тази длъжност.

Де Кар произхожда от френски благороднически род на писатели. Завършила е история на изкуството в École du Louvre, елитната академия за изкуствознание на музея. Специализирала е в сферата на изобразителното изкуство от 19 и 20 век. Между 2007 и 2014 година де Кар е научен директор на проекта за създаване на филиал на Лувъра в Абу Даби.

По време на мандата й като директор на музея Орсе и Музея на оранжерията двете институции са имали рекорден брой посетители и придобиха редица значими творби, сред които картини на Пол Гоген и Едуар Мане.

Изложбата “Черни модели: от Жерико до Матис”, която де Кар организира в сътрудничество с нюйоркската галерия Валаш през 2019 г., предизвика овации в света на изкуството.

Де Кар е ангажирана и с други социални казуси. През март тази година под нейно ръководство Орсе стана първия френски музей, който доброволно връща творба, плячкосана от нацистите по време на Втората световна война на семейството на първоначалните й собственици.

Де Кар вече планира сериозни промени в Лувъра. Една от тях е свързана с удължаването на вечерното работно време на музея, с цел повече млади хора да го посещават.

Очаква се тя да встъпи в длъжност на 1 септември.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАМЕТ

    Ана Ангелова - ненадмината българска Кармен

     25 години без оперната певица.

    "Наистина, внушителен бе актьорският диапазон на тази рядко надарена певица и актриса."

     
  • ДНЕВНИЦИ

    Радичков - от другата страна на луната

     Из "Дневници"-те на Марин Георгиев

     
  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ЮБИЛЕЙ

    Авторът! Авторът!

    Скорсезе все още олицетворява значимото авторско кино в неговата американска интерпретация, съчетаваща актуална проблематика и зрелищно професионално майсторство.

„Не правя филми просто, за да заработя пари. Аз печеля пари, за да правя филми.“

Уолт Дисни, американски аниматор и съосновател на „The Walt Disney Company", роден на 5 декември преди 121 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

За механизмите на контрол в седмото изкуство

Книгата на Деян Статулов „(Не)възможната свобода. Идеологическа цензура в българското игрално кино (1948–1989)“ е добър повод да разкажем на младите за филмите, които въпреки монопола на партийната повеля успяват да покажат, че комунистическият идеал е фалшив герой

Мерилин Монро ще надживее „Блондинка“

 

Филмът ни представя сцена след сцена на изнасилвания, обиди, манипулации, измами, унижения и физическа агресия срещу главната героиня

Абсурдна комедия, сатира, драма - за „Амстердам“ и Дейвид О. Ръсел

 

Ще има зрители, които ще го изгледат с каменни лица, след което напористо ще критикуват и злорадстват, други ще се забавляват и ще се кикотят, а малка част просто ще остане изненадана и развълнувана