ХРАБРА МАРИНОВА

Виенската филхармония съобщи, че и тази година ще зарадва почитателите на класическата музика с традиционния си Концерт в лятна нощ. Както и миналата година, и на 18 юни събитието ще се проведе с много по-малко зрители и при спазване на противоепидемичните мерки. Входът е безплатен.

Както всяка година, Концертът в лятна нощ ще се проведе на открито в приказния бароков парк на двореца Шьонбрун. Поради продължаващата пандемия, както и през миналата година, събитието ще бъде с много по-малко публика. В предишни години публиката беше над 100 000 души, седнали по поляните в парка, а миналата година организаторите допуснаха едва 1250 зрители. Точно толкова бяха седящите места пред сцената, между които беше осигурена необходимата дистанция. 

За първи път на диригентския пулт ще застане британецът Даниел Хардинг, а солист ще бъде пианистът Игор Левит. Под поетичното мото "Копнения по далнина" (Fernweh) в програмата ще прозвучат произведения на Бърнстейн, Верди, Рахманинов, Сибелиус, Елгар, Дебюси и Холст.

34-годишният Игор Левит е един от най-талантливите млади пианисти. Сонатите на Бетовен, записани от Левит, са сред най-добре продаващите се албуми с класическа музика в Германия. Според критиците той скоро може да се впише сред най-добрите интерпретатори на Лист в света. През 2020, когато концертните зали в Германия бяха затворени, пианистът изнесе поредица от 52 "домашни" концерта, които предаваше в "Туитър" и "Инстаграм". За произхода си Левит обяснява, че е евреин, роден в Русия, живеещ в Германия и влюбен в Европа. Твърди, че без немския език не би създал толкова тясна връзка с Бетовен. 

Точната програма и началният час на концерта ще бъдат съобщени в най-скоро време, а допълнителни подробности за начина на провеждане на събитието ще бъдат обявени по-късно поради действащите ограничения.

Първият по рода си "Концерт в лятна нощ" се провежда на 25 май 2004 г. под мотото "Концерт за Европа" и е посветен на разширяването на Европейския съюз. Оттогава всяка година между фонтана на Нептун и сградата на двореца за всеки "Концерт в лятна нощ“ обичайно се събират около 100 000 души, за да се насладят на виртуозните изпълнения на Виенската филхармония. Целта на тези концерти е популяризирането на класическата музика. Те са  своеобразен подарък от Виенската филхармония за жителите и гостите на града и входът за зрителите е безплатен.

 

 

© Max Parovsky

  • ДЕБЮТ

    „Вяра на баба Вера“ – книга за всяка баба и внучка

    Симпатичната история е разказана от Вяра Георгиева, която дебютира в жанра. Своя дебют като илюстратор на детска книга прави и художничката Габриела Петкова, която печели първия по рода си конкурс, организиран от издателството.

  • СЛЕДИТЕ ОСТАВАТ

    „Оръжията и човекът“, Анна Каменова и… фактите

    „Който бе чел и който не бе чел пиесата измежду тези синковци, разпространяваше заблудата, че Шоу написал тази пиеса само защото мразел българите… Но никой от тях не бе прочел предговора и не бе забелязал, че Шоу говори с топло чувство за „храбра малка България“, която без да насърчава милитаризма, може да бъде героична.“

„Ние сме за света все още една неизвестна кинотеритория. Тепърва трябва да пробиваме - нямаме унгарския, полския, чешкия или немския опит от миналото.”

Никола Рударов, български актьор и режисьор, роден на 6 декември преди 97 години.

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.